Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Right now

Publicerad 2016-05-31 20:59:34 i Allmänt,

Hej hallå! 

Just nu är allt som det ska vara. Sommaren är här, det har varit tryckande hett hela dagen idag och med undantag för en smärre panikattack i bilen på grund av värmen älskar jag när det är så här varmt. Tina sitter bredvid mig i soffan och i ugnen står en fläskfilé och vitlökspotatis som vi ska avnjuta med gräddpepparsås och några flaskor öl. 

Dagen har spenderats på kliniken med Nunnu för återbesök och så kom jag hem och planterade en drös med blommor. Eller okej, Nicke planterade och jag satt upp solen och såg på. Som avslut på denna dagen åkte jag till stallet och hann både rida och pyssla bland mina saker. Det är omöjligt att rida förrän på kvällen när det är så varmt som det har varit idag. Hästarna lider av det och jag har heller inget intresse av att svettas och lida så jag rider sent på sommaren. 

Nu hinner jag faktiskt inte skriva mer, god mat och godis väntar haha! 
Det var JÄTTE varmt på kliniken men ett fejksmile kan man ju alltid klämma av! 
För några dagar sedan fick jag ett meddelande på bakrutan och idag det här. Det är Jessi som är i farten haha! 😅

Kommentarer

Postat av: Maria L-A

Publicerad 2016-06-01 08:37:04

Alltså vart far mina kommentarer? Jag har skrivit på nästan varje inlägg en kommentar men inget publiseras 😔
Men Joo nu är det hett minsan. Våra hästar njuter nog väldigt av att få komma in mitt på dagen å stanna inne några timmar. Dom sover alla tre. Men det går helt bra att rida på dagen men endast i terräng. På planen är det okej ifall den fläktar lite men annars kan man nog ej vara där. Men skulle jag kunna välja så hade jag åxå valt att rida kvällstid men jobbet hindrar det lyxet ibland tyvärr. Jojos bästa vän är nu duschen och elektrolyter ☺️
Sköt om dej Cessi. Kram 💞

Svar: Jag har nog fått dina kommentarer, och publicerat varenda en av dem, tror jag i alla fall?! 😱 det senaste du skrivit är grattis på födelsedagen och så kommentaren om Lemmy :)
Härligt med sommar nu, och härligt att rida på kvällen - önskar alla skulle kunna göra det 😊 Jack blir också jätte svettig oavsett sommar eller inte så duschen är hans bästa vän. Elektrolyter ger jag året om till alla hästar då de inte kan producera dessa salter själv och behöver få dem i tillskott även om de inte är i hård träning - det lärde jag mig via en intressant foder föreläsning i Ridmer :)
...

Postat av: Maria L-A

Publicerad 2016-06-01 16:42:54

Nej det fattas kommentarer 😔Dom är säkert lost in cyber space 😄
Elektrolyter har jag alltid blivit lärd att ska ges när hästen är ansträngd och svettas mycket. Även att den endast ska ges i kurer. Då man ger ett komplett foder så finns nog de salter som hästen behöver dagligen i fodret. Hästen behöver ju tillskott just när den jobbat skit hårt eller svettas, vad ger man då om man trycker i den en massa olika saker konstant?
En föreläser på ett sätt och en annan på ett annat ☺️ Viktigast är att själv ha sunt förnuft, med det kommer man långt. Allt är bra så länge det fungerar och våra hästar mår bra 😍 Kram.

Svar: Jo alla bygger ju sin uppfattning på det de anser vara bra och jag fick jätte mycket information från den föreläsningen så det känns som att jag hittat en bra grund att stå på när det kommer till foder till mina hästar :) jag ger elektrolyter varje dag och så vid hård ansträngning ger jag flytande elektrolyter :)
Men du har så rätt i det du säger att allt är bra så länge det funkar och våra hästar mår bra 😊 kram ❤
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela