Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Pause!

Publicerad 2016-05-28 12:56:11 i Allmänt,

Hej på er! 

Nu är inte detta roligt längre, kan någon stoppa tiden för jag hinner inte med?! Dagarna bara rusar förbi och det känns som att det enda jag hinner göra är att vara i stallet eller flänga runt till diverse olika ställen för att hinna göra nåt annat än bara rida. Jag klagar absolut inte, jag älskar att jag äntligen har nåt att fylla mina dagar med igen, men att hela veckor bara flyger förbi känns ju inte helt okej. 

Jag har ungefär en miljon bilder på lager också och sitter och klurar på hur jag ska dela upp dem så detta inlägg inte blir milslångt igen. Jag är iallafall äntligen fräsch igen, hurra för den känslan! Nagelfix, fransfix, hårfärgning, maraton pass i solariet och nya kläder har gjort sitt och som magi känner jag mig som en ny människa. Thank God! 👌 

Jag har varit iväg med mammis massor med gånger och vi har hittat på mycket kul tillsammans. Vi har gått igenom Plantagen och Ikea för lite nytt till våra trädgårdar och hunnit med shopping både i centrum och i Sello. Utöver det har jag hängt i stallet och ridit tre hästar under veckan vilket passar mig som handen i handsken, jag trivs verkligen allra bäst i sadeln nu för tiden. 

Jag klurar på ifall vi skulle ha en frågestund här inne, det är länge sen sist och jag börjar sakna att få kommentarer av er. Dock förstår jag er tystnad fullt ut, jag har ju inte precis levererat nya inlägg i samma takt som vanligt så jag kan inte heller förvänta mig att ni skulle vilja hålla liv här inne ensamma. Jag ska försöka skärpa mig, jag skyller på för mycket att göra och för lite tid att göra det. 
Från Plantagen köpte jag massor med fina, färggranna blommor att pigga upp trädgården och från Ikea fick nya terrassmöbler följa med hem. Jag lovar att visa er bilder sen då vi planterat blommorna och fixat i ordning!
The lash Queen did it again och jag har numera de snyggaste fransarna nånsin! Över tre timmar låg jag där och hon kunde bygga fyra gånger mer fransar än på en vanlig kund - jag klagar inte 😍 Och med håret färgat och brännan som börjar ta sig känner jag mig äntligen som mig själv igen!
Gårdagens outfit, jag älskar kjolen från News Yorker så köpte två till igår haha! Ni får ursäkta den dåliga bilden bara, och stöket i bakgrunden tänker jag inte ens ta ställning till så pinsamt som det är.
Jag tog min transformation på största allvar och målade tånaglarna för att eliminera allt som skulle kunna förstöra min fräscha känsla 😂
Shopping och mat med mammis igår ❤
Påväg till solarieöarna en sväng! 
Jag kommer sova som en prinsessa inatt i mina nya lakan! Hur kommer det sig förresten att jag plötsligt fattat tycke för blått? Jag har aldrig gillat den färgen men nu plötsligt gillar jag blå och vill ha det på kläder, naglar och inredning.. skumt! 
En liten detalj från mitt rum.
Hur fin är inte min katt bricka? Perfekt att bära ut grillmaten på 😊
Att jag älskar minions har nog ingen missat, därför blev jag så himla glad när jag hittade den här tröjan på New Yorker igår! Byxorna är världens mysigaste och de köpte jag på Gina Tricot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela