Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

One week

Publicerad 2016-03-30 11:54:22 i Allmänt,

Hej på er där hemma! 

Nu har vi varit här i paradiset i en vecka och har fem dagar kvar innan det är dags att åka hem igen. 

Igår var en riktig skitdag och jag ville mest bara ta första bästa flyg hem härifrån. Nicke fick matförgiftning och började kräkas och ha sig på natten. Här är papperstunna väggar så precis allt hörs igenom och jag med min spyfobi spenderade natten i en enda lång panikattack. När jag äntligen fick tag i sömnen på morgonen drömde jag helt störda mardrömmar igen och vaknade utmattad med ångest. Petade i mig lite frukost och lade mig sedan vid poolen för att slippa vara i rummet, somnade såklart där och brände fejset igen. På kvällen vågade jag knappt äta något med rädsla för att jag också skulle bli sjuk, tog det säkra före det osäkra och åt en portion pasta på hotellets restaurang.. 

Idag har dock varit en mycket bättre dag. Nicke tillfrisknande lika fort som han blev sjuk och vi har legat vid poolen hela dagen idag också. Jag är brunare än aldrig förr och på gott humör, det är spännande hur drastiskt humöret svänger från dag till dag. Igår var dock en extra jobbig dag med känslorna överallt då det var fem år sedan Kalimero dog, hur bra kan en sån dag bli liksom.. 

Vi har inte gjort så mycket mer än solat, badat och latat oss på rummet de senaste dagarna och det har varit riktigt skönt. Hela idén med att åka på semester är ju att slappa och ta det lugnt, men istället fyller man ofta dagarna med olika aktiviteter och man får ständigt hålla koll på klockan för att inte missa nåt inplanerat. Såklart vill man ju göra och uppleva saker när man åker till ett annat land men jag tror också det är viktigt att man vågar ha tråkigt. Ni vet sådär så att timmarna segar sig fram och man blir alldeles trött i huvudet, då slappnar man av som mest 😊 

Nu ska vi gå ut och få i oss lite middag, kanske ta en öl eller två och sedan gör vi nog en tidig kväll då jag är helt slut efter en hel dag i solstolen haha! Hur är det där hemma, har våren kommit redan? 😍 
Vi besökte den stora weekend marknaden på söndagen. Nicke vågade sig på att äta allt möjligt snuskigt, inte så konstigt att han blev magsjuk kanske? 😅
Middag för två med bröd och öl för ungefär tio euro, sånt gillas 😁
Häromdagen åkte vi till en supermarket bara för att jag älskar att gå och titta i utländska mataffärer. Denna var enorm, föreställ er den största Citymarket ni nånsin varit i och så typ femtio gånger större. Första bilden är chipshyllan och ris fanns det också gott om.. 
Nya Superman vs Batman filmen är rätt hypead här 😂
Den här palmen har varit mitt största bekymmer idag, den lille jäveln skuggar min solstol precis hela tiden medan alla andra (upptagna) stolar får va ifred 😑
Jag borde ha lärt mig att pina colada inte är gott, ändå skulle jag prompt ha den för jag ville dricka ur en kokosnöt 😅
Ignorera min skruttiga mage och kolla på mina ben 😍 wuhuu jag har aldrig varit såhär brun förr! Viktiga mål man har här i livet 👌😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela