Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Zero motivation

Publicerad 2016-06-27 11:40:15 i Allmänt,

Hej. 

Min motivation för att blogga ligger verkligen på noll just nu. Det är så mycket som händer omkring mig just nu så jag antar att all energi går åt till att leva livet istället för att skriva om det. 

Men efter att i åtta år skrivit här inne mer eller mindre varje dag blir man nog lite bloggskadad så trots att jag inte finner motivationen till att skriva just nu tar jag ändå massa bilder hela tiden. 

Den största orsaken varför jag är så disträ är ändå oron över nåt varken jag eller någon annan kan påverka. Jag önskar så innerligt att allt går väl imorgon, men likväl vet jag att jag är maktlös när det kommer till det..

Utöver det är Jack halt på vänster fram och det finns inga tecken på var hältan kommer ifrån. Innan helgen var han öm på höger fram men det var bara för att han tappat skon där, nu är han halt på vänster istället. Hästarna hade sprungit undan alla äckliga bromsar ute på betet här om dagen och Jack hade varit alldeles panikslagen och genomsvettig. Jag är rädd för att han sträckt en muskel eller stigit på nåt hårt som orsakat ett blåmärke i hoven, eventuellt en hovböld.. Benen är i varje fall torra och fina, det finns ingen värme eller svullnad varken fram eller bak. Så igår fick han komma in och får stå inne på natten och ute i en liten sjukhage tills jag får tag på en hovslagare och en massör så vi får köra uteslutningsmetoden. Suck 😔 

Utöver diverse orosmoment bland de fyrbenta mår jag så dåligt i mig själv som jag inte gjort på väldigt länge. Jag känner mig riktigt ful och motbjudande just nu, inga kläder sitter som de ska längre och det känns som att jag är en enda klump av fett utan några som helst former nånstans. För dumt huvud får kroppen lida heter det ju, men jag får nog snällt inse att jag är tvungen att ta tag i skiten på allvar innan det spårar ur ännu mer.. Jag som hade tänkt njuta av sommaren och allt gott som följer med den och så gå på diet när det blir grått och tråkigt ute. Det funkade ifjol, jag hade en sällan skådad drive och var bara nio kilo ifrån min målvikt när julen kom emot - och nu är jag här igen. Tjock och äcklig med ett konstant sug på socker och kolhydrater. Gärna i kombination med varann och i så stora mängder så en halv by kunde äta sig mätta 👌 

Nä hörni, det här funkar inte just nu. Jag är alldeles för negativ för att ens försöka låta glad så jag sätter punkt här och återkommer när jag lyckats få upp humöret lite grann. 
Nicke hämtade hem kuknuggets från jobbet. De är menade för barn och de var formade som stjärnor och planeter, och så dessa rymdraketer som jag tycker liknar snoppar. 
Maten tog inte slut på midsommar i varje fall! 
Köpte ett klädpaket på ett hästloppis där bland annat det här linnet från Kingsland och tröjan från Desperado fanns.
Älskade Silver kom äntligen hem igen efter en vecka iväg med Hanna och jag spenderade hela torsdag kvällen i stallet med henne ❤
Ett glatt gäng som firade midsommar med god mat, musik och allt för mycket dricka. 
Midsommardagen spenderades i sängen med gardinerna fördragna i en desperat kamp att inte dö av baksmällan. Senare på kvällen vaknade vi till liv och låg ute på gräsmattan och grillade rester från dagen innan.
Såhär olycklig blev Jack över kylslangarna på benen, han tyckte de var riktigt läskiga men istället för att flippa ur stod han och skakade och gav mig den där blicken. Jag tröstade honom med en stor hink mash och massa godis. Finaste mannen ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela