Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Mardrömmar och konstiga beteenden

Publicerad 2016-06-16 10:44:07 i Allmänt,

Hej på er! 

Gårdagen flög förbi i ett nafs så jag knappt hann med. Jag började dagen med fransfix, när man har så extremt långa och många fransar som jag har så måste de underhållas oftare än vanligt. Bettina fixade de som hade växt sig för långa och byggde ett set kortare för att mina egna fransar ska få stärka till sig igen under några veckor. Jag vet ju att det är för det bästa, en vill ju inte gärna tappa sina egna fransar men jag kände mig ändå rätt naken när hon var klar trots att fransarna fortfarande är riktigt täta och fina - bara lite kortare haha! 

Efter fransfixen uträttade jag några ärenden och sedan hängde jag med F och syster en stund över en öl på terrassen. På vägen hem från Ekenäs åkte jag till stallet och såg till Jack. Hanna tog med Silver på sin semester så jag har tagit några dagar off från ridbyxor och svettigt hår. Jack njuter på betet och är i så himla fin form just nu, det är en glädje att se på honom och jag ser fram emot vad hösten har att erbjuda åt oss. Jag kan nämligen sitta ner i traven nu så nu börjar vi med programridning.. 😉 

På kvällen packade jag in le familia i bilen och körde till Citymarket i Lojo. Som ni vet besitter jag en hel del konstiga beteenden, en del frivilliga och andra not so much. Jag har nog berättat om min kärlek för att gå omkring i (gärna stora) mataffärer och handla massa mat och nödvändigheter. Men bäst av allt är ändå rengöringsmedel och olika spray, ja allt som luktar gott och gör hemmet rent. Jag kan seriöst spendera en evighet på denna avdelningen så ni kanske kan gissa hur uppspelt jag var igår då i princip alla medel och sånt var slut här hemma och behövde fyllas på haha! Riktigt knäppt jag vet, men jag får sån störd feelgood av att välja och sedan köpa alla möjliga olika burkar och flaskor. Att sedan använda dem och känna lukten av rent och sterilt är om möjligt ännu mer tillfredsställande.. 
Någon annan än jag som har såna här konstiga beteenden? 😅

Inatt har jag drömt en riktigt läskigt mardröm och vaknade alldeles kallsvettig med gråten brännande i halsen. I drömmen var jag och syster på nattklubben i Orlando där det fruktansvärda hände för några dagar sedan. Alla omkring oss blev skjutna och vi kröp ihop i ett utav toalettbåsen medan vi farade för våra liv. Precis när mördaren riktade sitt helautomatiska gevär mot oss ropade någon och han gick iväg men sköt mig i benet innan han gick. Vi kravlade genom blod och döda människor och tog oss ut på gatan bara för att inse att hela staden låg öde och inte en levande själ så långt ögat kunde nå. Vi började gå för att ta oss i säkerhet och så gick vi i många dagar och knackade på överallt för att någon skulle hjälpa oss. I drömmen var jag så uppgiven och skräckslagen och jag bara grät och grät medan syster försökte hitta nåt att äta åt oss medan vi gick. Någonstans där vaknade jag och den där känslan av total uppgivenhet och skräck sitter i fortfarande, riktigt obehagligt.. 

Nu hoppas jag att ingen tar illa vid sig av att jag beskrev min dröm så pass detaljerat. Jag har läst väldigt mycket om det som hände i Orlando och jag blir alltid lika illa berörd av såna här händelser vilket såklart sätter sig i mitt undermedvetna och så drömmer jag skrämmande drömmar om det. Jag kan bara inte förstå hur något sånt här kan få hända.. Hur kan man hata andra människor så mycket så man bestämmer sig för att kallhjärtat slakta dem? Vad är det som händer i en människa för att den ska bli så ond? Och hur kommer det sig att vapenlagen i Amerika fortfarande inte skärpts, hur kan vem som helst traska in i en vapenaffär och få köpa vapen alldeles fritt? Helautomatiska gevär, riktiga massförstörelsevapen kan vem som helst köpa där utan något mer än en veckas behandlingstid. Men värst av allt är ändå att någon som varit misstänkt för allvarliga brott så pass att FBI undersökt dem också kan köpa vapen lika fritt som vilken annan medborgare som helst, det var ju vad som hände i detta fallet. 

Nä fruktansvärt är det och det är svårt att ens sätta ord på det fruktansvärda. Jag ska försöka skaka av mig den obehagliga känslan från drömmen och ta tag i denna dagen istället. 

Hoppas ni får en fin dag trots regnet. Puss och kram 💕 
Jag kände mig lite extra fin igår i mitt nya linne från Cubus ☺
Det finns verkligen inga trevliga terrasser i Karis. Är det inte skuggigt och helt öde så är det über alkis, inte så trevligt med andra ord.. Lapin Kulta är dessutom riktigt äckligt så gårdagens öl var verkligen ingen höjdare.
Jag ❤ mina rengöringsmedel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela