Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Måndag

Publicerad 2016-06-20 12:09:34 i Allmänt,

Hej på er! 

Måndag idag igen och som vanligt flög helgen förbi så fort så jag inte ens hann fatta det. Börjar kännas lite tjatigt att alltid skriva samma sak men det är ju seriöst så nu för tiden, dagarna försvinner och blir till veckor - som blir till månader.. På fredagen firar vi midsommar och bara det är ju helt galet. Midsommar betyder ju att halva sommaren är förbi, hur kan det ens vara så när det känns som att den knappt börjat? 

Jaja det är väl som det är. Helgen bestod av god mat, goda vänner och renovering. En riktigt trevlig lördagsfylla hann vi också med och igår mådde vi som förtjänat i soffan, i vanlig ordning med andra ord! 

Jag hinner inte skriva nåt mer ingående just nu utan måste göra mig i ordning för dagen. Först ska jag på en efterlängtad fika med Ems och efter det ska jag till stallet och spendera tid med min fyrbenta bästa vän. Det är äntligen dags att rida igen! I samråd med Jacks förra ägaren och en duktig equiterapeut lägger jag in en veckas vilor för att på bästa möjliga sätt spara på hans kropp. Det går bra att ha så pass långa vilor nu då han går på bete och ändå rör sig mycket dygnet runt. Jag hoppas och tror att jag gör allt jag kan för att Jack ska hållas fräsch och frisk och kunna ridas många år ännu ❤ 
På fredagen var det erbjudande på lösgodis i Citymarket, 3,99/kg. Vi vallfärdade dit och köpte tre och ett halvt kilo godis - det är mycket godis ska ni veta! De andra tryckte i sig sitt redan samma kväll, jag petade i mig en näve och så tröttnade jag och nu ligger min enorma skål i skåpet. Typiskt mig haha! 
Mina fina gamlingar ❤
Dior tyckte vädret var bajs hela helgen och igår morse tröttnade han helt på skiten, hoppade över staketet och rymde 😂
Gryta in the making. Jag gjorde en härlig gryta på innerfilé på gris, morötter och lök som fick koka ihop med kryddor i tre och en halv timme. Sedan hade jag undrar grädde och mer kryddor, fond och vitlök och lät koka ytterligare en halv timme.
Serverade med mos och en fräsch sallad och oj vad gott det var! 
Satt med ett glas rosévin hela helgen haha!
Och hallgolvet sen då.. Jag dör så fint det är!!
"Hej jag heter Jarbo och jag är så farlig. Rawr" 🐽
Katterna läser alltid av vårt mood, är vi bakis ligger de och myser på oss exakt hela dagen. 

Ha en fin dag så hörs vi senare! ☺

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela