Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

En annorlunda uteritt

Publicerad 2016-06-13 12:25:07 i Hästarna ♥,

Häromdagen behövde Jack få komma ut i skogen för att få sin regelbundna variation av underlag. Jag är sjukt nojig med hästens ben och senor och gör allt jag kan för att förebygga och undvika förslitningsskador, därav variation av underlag flera gånger i veckan. 

Det är dock ingen dans på rosor att rida ut med Jack som tycker det är så himla kul och spännande och ser hemulen i varje vrå.. Häromdagen blåste det dessutom rätt friskt och Mr. J visade redan på betet att det banne mig skulle bli en intressant uteritt genom att springa undan och slita sig ungefär trettiofem gånger innan vi kunde gå upp till stallet, kul 😊 

Jag beslöt mig för att jag gillar att leva så Nicke som hade följt med till stallet med tanken att springa en runda medan jag rider tog Silver som handhäst och följde med ut i skogen. Det visade sig bli en himla trevlig uteritt där alla kunde njuta av kvällssolen och naturen. Jack höll sig någorlunda i skinnet och kunde till och med koncentrera sig så pass att jag vågade galoppera så gott som hela rundan i en långsam, rullande galopp. Finns det någon bättre konditionsträning än det egentligen? Och så är det ju så kul att känna hur hästen jobbar under en, trampar mer uppåt än framåt och all power blir så påtaglig 😍 
Nicke sprang tappert med Silver på släp, först förstod hon nog inte riktigt vad vi sysslar med och försökte hela tiden springa förbi Nicke, men så efter ett tag fann hon sig i sitt öde som hund haha! 
Trots att han höll sig i skinnet relativt bra ryckte det ändå i hela kroppen hela tiden och några gånger ändrades färdriktningen drastiskt då vi plötsligt skuttade åt sidan för diverse monster så som rundbalar, postlådor och stenar. 
Distraherade min springare genom att låta honom slicka på min sko medan vi väntade på Silver och Nicke.
😍
Kolla här då! Dressyrmuppen has gone out of control och spexat till det med nya hoppstigbyglar! Så fin färgklick, har dock ännu inte bestämt mig för om det är too much med den guldiga färgen? Stigbyglarna är Jin Stirrup och schabraket är Kingsland ☺
Ni som vet, man vill ju gärna ha logon framåt så som på bilden här. Men foten ska i från andra hållet, där metallen sluttar lite neråt. För att jag ska få foten så rätt i stigbygeln utan att stiglädret vrids åt fel håll så borde stigbygeln vara åt andra hållet, förstår ni hur jag menar? Eller är det bara jag som är dum och har missat någon viktig detalj? 😅

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2016-06-13 15:05:37

Ja det var ju lite dumt av dom som lagade dom där stigbyglarna. Mej stör det ju int fast logon sku va inåt där men man sku ju tro att tillverkaren åtminstone vill att logon syns ;)

Svar: Men jag undrar ju hur de har tänkt att man ska göra det.. vill man ha logon framåt och foten rätt i stigbygeln så måste man endera trä på stigbygeln så den blir åt fel håll på sadeln eller sen svänga stiglädret åt andra hållet när man lägger i foten.
...

Postat av: Channa

Publicerad 2016-06-13 16:23:35

Härligt att se Silver få vara en normal häst som det görs lite andra grejs med i emellan :) alla hästar borde göras så här med :)

Svar: Jag brukar nog rida ut med henne minst en eller två gånger i veckan så hon får busa och leka bara för att det är kul ☺
...

Postat av: Pia

Publicerad 2016-06-13 17:34:21

Nu e de slutgnällt på mina blåa stigbyglar sen då alltså! 😀

Svar: Men dina blåa är ju fula sådär påriktigt 😂 iofs vet jag inte om de här är så mycket finare haha!
...

Postat av: Channa

Publicerad 2016-06-14 10:14:41

Jo jag vet det men just att ta henne med när Nicke länkar så är ju lite annorlunda :)

Svar: Jo hon tyckte det var superspännande haha! 😍
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela