Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Hundratusen kilometer

Publicerad 2016-07-11 11:59:42 i Allmänt,

Hej på er!

Ännu en helg som flög förbi utan att någon hann fatta något. En helg som bjöd på fint väder, glada människor och fantastiskt fina hästar.

På fredagen red jag och syster ut i skogen med Jack och Silver och Nicke följde med på joggingtur. Hästarna skötte sig exemplariskt och inget onödigt drama uppstod, Dani föll inte av och allt var bra haha! På kvällen kom Samu hit och så kollade vi på serier och åt en diet variant av fredagspizzan. Jag gjorde bottnen på mandelmjöl och fiberhusk vilket gjorde det lågt på kolisar, och så toppade jag pizzan med magert nötkött, parmaskinka och low fat starkost. En tunn liten skapelse blev det men ack så tillfredsställande att få känslan av fredagsmys trots diet ☺

På lördagen drog vi till Hangö där Regattan var i full gång. Samu hade aldrig varit i Hangö så vad passade väl bättre än att visa honom staden under en helg där pulsen är hög och det kryllar av festglada människor, fina bilar och dyra lyxbåtar. Har ni kollat de där båtarna eller vadå?! Riktiga lyxyachter som kostat multum, där man nog inte ens skulle ha råd att tanka full tank med en vanlig månadslön.. Jaja, det är häftigt att se den gräddigare delen av livet, dock är det inget jag känner avund över alls ☺

Igår åkte jag till stallet efter att Samu åkt hem. Jag skulle rida båda skatterna och syster och Pia följde med med kameran i högsta hugg. Och hästarna var verkligen riktiga skatter igår, herregud så fina de var och vilken otrolig amazing känsla de båda bjöd på när vi dansade fram. Jag red Jack på kandar och jag kan inte ens med ord beskriva hur jävla fin han var! Det var som att han tog mig mycket mer seriöst, jag orkade rida ihop honom i traven som är min absolut största svaghet och det var lekande lätt att plocka fram en högre form och samling. Jag ville aldrig sluta rida och efter det där passet är jag om möjligt ännu mer taggad på att träna och slipa på alla detaljer så vi är redo för vår tävlingsdebut. Som vanligt underskattar jag mig själv och mina kunskaper och känner ofta att jag inte alls är redo att tävla, att jag inte kommer kunna visa upp oss från vår absolut bästa sida och att allt kommer bli pannkaka så fort jag rider in på en dressyr bana. Jag behöver definitivt komma ur de tankebanorna och inse att med träning och noggrannhet kommer man långt, strö på lite kontrollbehov och en vilja av stål så kanske vi inte alls skämmer ut oss på debuten.

Nu ska jag göra mig i ordning och ta tag i den här dagen. Jag sov alldeles för länge och blev på dåligt humör när jag vaknade och såg vad klockan var men så bestämde jag mig för att inte bry mig om det. Vad spelar det för roll om hundra år om jag sover lite för länge, det är ju inte som att jag inte får mitt gjort ändå 😊

Jag ska kämpa med den här förbannade appen och försöka få in en bild eller två här också, så frustrerande när saker inte bara funkar som de ska

Jag har fått låna pappas bil över helgen och prickade in 100 tusen kilometer igår kväll. Väldigt tillfredsställande haha!
Och så den enda bilden från helgen, i full fräs mot Hangö 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela