Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Veckan som gått

Publicerad 2016-02-25 12:07:14 i Allmänt, Hästarna ♥,

Hej på er!

Long time no see, jag ber om ursäkt över den plötsliga tystnaden här.

Störda hjärnan kom och svängde upp och ner på hela den lugna tillvaron som jag desperat försökt bygga upp efter förra årets känslomässiga kaos så jag tog lite time off från allt som inte varit absolut nödvändigt den senaste veckan. 

Jag har inte fått mycket till stånd överhuvudtaget men dagarna har ändå lyckats flyga förbi utan att jag hängt med. Världens bästa Sorja har varit här hela veckan och vi har ätit gott, hängt i soffan och bara varit. Mm sköönt! Utöver det har jag uträttat miljoner ärenden, varit i stallet hos den finaste vita, fört Jackson till Riihimäki och umgåtts med vänner. Så allt väl med mig ändå, jag har bara inte orkat lägga energi på att skriva här bara för att jag borde liksom.. Det tappar lite sin charm om jag ska försöka knåpa ihop ett inlägg om jag inte känner för, jag vill ju skriva och jag behöver få skriva för att jag alltid har gjort det. Men så ibland står det helt still och då är det bättre med en liten paus tills inspirationen finns där igen. 

Här kommer den senaste veckan i bilder istället ☺
Drog ut på en spontan kväll med finaste Ems. Vi skulle bara dricka några öl och så åka hem i tid som de anständiga kvinnor vi är. 32 shots och jag vet inte hur många öl senare var det varken i tid eller anständigt.. 
På söndagen var det bara att bita ihop och stiga upp efter tre timmars sömn för att föra Jack till Riihimäki. Jag var fortfarande full som en kastrull när mamma hämtade mig från Ekenäs, jag hade somnat hos Toffe och fattade verkligen inte var jag var när jag vaknade 😅 som tur var skulle inte jag köra, det stod snälla frugan för så jag satt bara där och filmade Jack när han stod bak i lastbilen, och så underhöll jag mig själv hela vägen. 
Min fina Jack 😍 Suvi som haft honom i 11 år före mig sade att hon kan inte begripa hur han är så fräsch och helt ren trots sina snart 21 år. Flera har kommit fram och frågat ifall han är Suvis nya tävlingshäst, frågat om han är avelshingst eller annars bara en unghäst, det säger mig mycket om hur han mått här hos mig ❤ 
De senaste två åren har han bara stått som gårdsprydnad och ätit endast hö och mineraler. Han är så hetlevrad och renavlad tävlings häst som det bara kan bli, han har stått hela sitt liv på box och ätit oändliga mängder dyra fina kraftfoder och tillskott. Jack är numer ett levande bevis på att precis varenda en häst kan vänjas vid att gå på lösdrift och att en häst verkligen inte behöver motioneras för att må bra. Ej heller behöver den något annat än ett högkvalitets hö och mineraler, åh vad lycklig jag är att jag äntligen fått det bevisat för mig och så kan alla som har såna himla starka åsikter om att mina hästar bara står trycka upp sin åsikt i rumpan 😊
Red den här söta amöban här om dagen och vi hade stört kul på åkern när vi busade i snön. Bubben med eld under hovarna haha!
Dum som jag var red jag utan handskar då de är i stallet hos Silver, fy fan vad ont det gjorde och gör fortfarande! 
Skulle rida Silver efter att jag var klar med Uffe och kunde inte hålla tyglarna som man ska så jag fick hålla dem mellan lång- och ringfingret istället vilket såklart resulterade i nya skavsår där emellan trots handskar. Men det gör inget för Silver var så stört fin med sitt nya fancy träns från PS of Sweden. Jag red ett ordentligt dressyrpass med fokus på ärlig eftergift och bjudning bakifrån fram med kadens i traven. Silver fattade galoppen (eheh) rätt fort och där satt jag sen och bara flinade så fin som hon var. Det finns verkligen ingen rygg jag trivs bättre på än hennes ❤
Några av våra smarriga middagar de senaste dagarna. Hemmagjorda hamburgare och fyllda köttpiroger gjorda i mackjärnet, muuums! Dieten går åt helvete och jag har väl utvecklat typ 3, 4 och 5 diabetes men det struntar jag faktiskt i just nu. Vikten står ändå still och det finns inget bättre än att tröstäta så det är vad jag gjort hela veckan. Food in my ❤
Köpte en ny behå som jag velat ha hur länge som helst nu. Den är helt ofodrad utan bågar eller annat som stöder och håller upp, alldeles au naturelle med andra ord. Jag hade en bild av en avslappnad cozy hemma outfit där man på samma gång är lite smygsnygg men blev som vanligt osäker på huruvida I can pull it off. Nu när jag fått vänja mig vid att mina tuttar bara är som de är skapta så känner jag mig faktiskt rätt fin i min lilla behå ☺
Elovena & Pocahontas ❤

Kommentarer

Postat av: Poa

Publicerad 2016-02-25 19:59:11

De jag som är Hocapontas, asshat.

Svar: När det är jag och du ja 😘 i andra fall är det jag som är Pocahontas 😁
...

Postat av: Ponzel

Publicerad 2016-02-25 20:14:20

Kanske jag färgar håret blont då och blir Rapunzel så att jag får hålla min figur ifred 😉

Svar: Rapunzel 😁😂😘
...

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-27 16:11:20

hej! är ni fortfarande gifta med nicke?

Svar: Hej, jo det är vi! ☺
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela