Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Wanties

Publicerad 2016-04-26 12:42:14 i Cessis vill-ha!, Hästarna ♥,

Som den materialist jag är tycker jag att halva glädjen med att hålla på med hästar och ridning, och framför allt med dressyr, är att få frossa bland all underbar utrustning som finns. Jag älskar att köpa utrustning och att matcha snygga outfits, det är faktiskt väldigt viktigt för mig och det är nåt som hjälper mig att komma i rätt mood när jag rider. Någon kanske tycker det är helt fåfängt eller korkat men för mig funkar det och för mig är det lika självklart att vara prydlig och snyggt matchad på hästryggen som det är när jag ska iväg bland folk ute på stan 😊 

Här kommer ett urplock på det som står allra högst upp på önskelistan just nu. 
När jag når min målvikt ska jag belöna mig själv för en 75 kilos viktnedgång med drömbyxorna från Equiline och måttbeställda svarta biastövlar från Amazona Sueca eller Celeris.
Om jag ska börja tävla behöver jag en ny hjälm då min GPA inte uppfyller de nya säkerhetskraven och så är den ju faktiskt hoppinriktad vilket stör mig lite grann 😉 den här är en Charles Owen Sparkly och kostar kring 250 euro. Tröjan är från Pikeur och modellen heter Anne, det ska vara blingat! 
Ett vinrött set har jag drömt om hur länge som helst nu men inte hittat nåt i den perfekta nyansen. Detta är från Equiline och modellen heter Larry.
Detta setet är från Equestrian Stockholm och jag har ett svart schabrak från dem som är alldeles fantastiskt och som väntar på det perfekta tillfället att invigas.
Detta setet från PS of Swedens nya kollektion petade jag på i affären i förra veckan men lät bli att köpa det riktigt ännu. Men snart så! 
Så himla läckra dressyrskydd från BR. Svart, lack och croco mönster - kan det bli mer rätt? 😍 bootsen ska ju självklart vara svarta de också men jag hittade ingen bra bild på dem just nu.
En vinröd och en blå piké att matcha schabraken och lindorna med, båda två från HV Polo.
Rosa och grått till setet från Equestrian Stockholm. Munkjackan hör till samma serie och tröjan kommer från JH Collection/Hööks.
En svart luva och svarta lindor med silverdetaljer för att matcha mitt svarta schabrak från Equestrian Stockholm. Båda två från PS of Sweden. 

Eftersom dessa grejer är värda långt över tvåtusen euro så kommer det dröja ett bra tag innan jag kan checka av hela listan. Men jag kommer jobba asset av mig i sommar med mina översättningsarbeten och på sommarjobbet (!) för att kunna köpa alltihop. Det finns inte en chans att jag ger upp sovmorgnar och långa dagar i solstolen om det inte känns som att det verkligen är värt det - och det är det om det möjliggör total materiell lycka 😁 

Kommentarer

Postat av: Poa

Publicerad 2016-04-27 07:46:32

De där stövlarna e mina, bög. Hitta dina egna drömstövlar i typ barnskitsfärg eller nåt, såg dem först sååååå SLICKEPAX! 😝😂😂

Svar: Du ska måtta upp svindyra DeNiron så slickepax bara 😂
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela