Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Mörbultad med lockigt hår

Publicerad 2016-04-29 10:56:25 i Allmänt, Hästarna ♥,

Hej på er. 

Inatt har jag sovit riktigt värdelöst, vaknat var och varannan timme och inte hittat någon bekväm ställning. Jag somnade dessutom med blött hår efter duschen igår så jag vaknade upp med världens kråkbo på huvudet och lockigt hår.. 

Mörbultad är jag för att jag smällde i backen igår, men inte från Jack som kanske skulle varit mer förståeligt utan från Silver. Silver hade fått myror i hjärnan igår och såg spöken i alla hörn så efter några rejäla cirkuskonster i manegen tappade jag balansen och kom ner därifrån med dunder och brak. Jag hann tänka att jag inte får ramla på höger sida för i den fickan låg min svindyra mobil så jag skruvade på mig och landade på vänster sida istället. Kanske inte det smartaste draget med tanke på kotförskjutningen som ligger åt just vänster men jag blev inte förlamad utan bara blåslagen så jag får väl vara glad över att jag är tjock så där fanns naturlig stötdämpning 😂 

Innan rodeoturen hann jag jogga Jack på hack (hahaha så rolig jag är!) och herregud så fin han var! Jag var inte säker på om han nånsin blivit riden bettlöst förut så jag tog det rätt försiktigt i början och kände av så att bromsarna fanns där de skulle och att han inte tog illa upp av annan betsling. Den där gubben min har en hel del åsikter om det mesta nämligen, jag kommer aldrig glömma den där gången vi skulle rida ut med gramanen och han stegrade sig rätt upp i ren protest bara över att de var där och slog över.. Ja, så jag provar allt nytt med största försiktighet. Dock gick det över alla förväntningar, han höjde ryggen så himla fint och tog ett mycket stadigare stöd i handen redan vid framskritten och så skummade han genom hela passet. Känslan var fantastisk, varför är det alltid så då jag bara ska jogga?! Nu vill jag ju ha ett PS of Sweden hack, ska det va så ska det va 😉 

Idag ska jag inte rida, jag kunde liksom inte ens plocka undan efter mig själv igår eller ta av mig stövlarna och sånt blir jag super irriterad på. Jag sköter mig själv och gör allt på mitt eget sätt, att då behöva be om hjälp för att ta av mig stövlarna eller plocka av benskydden på hästen känns rätt sugigt faktiskt. Så idag låter jag bli att rida, jag åker såklart till stallet för att göra i ordning maten och mysa lite grann men utöver det behöver min stackars blåa rumpa och rygg vila lite idag. 

Utöver det är det en sorgens dag idag. En kompis har mist sin bästa vän imorse som nu springer på de evigt gröna ängarna utan att ha ont nånstans längre. Det är så fruktansvärt ledsamt och jag känner verkligen med henne och hennes sorg 😔 
Vila i frid fina V, Kalimero och så många andra tar hand om dig där på andra sidan ❤ 

Nu ska jag göra mig i ordning och halta iväg till mammis för lite skvaller och eventuellt en bit mat medan jag väntar på att frugan ska vara klar med sina hästar. Vi ska hitta på nåt idag bara hon och jag, det har varit lite knappt med kvalitetstid på sistone då hon jobbar så gott som alla dagar och vi båda spenderar mycket tid i stallet. Men nu så, även om det bara blir gottis och serier ser jag fram emot en bra dag ☺ 
Eftersom jag inte har råd att köpa ytterligare ett träns för flera hundra euro just nu behöver jag köpa en sån där extra käkrem till tränset så sidostyckena inte glider fram mot ögonen. Och ett längre ludd så nackstycket inte trycker på bakom öronen.
Dagens jogg outfit!
😍❤
Nyvaken med ett kråkbo på huvudet 👌

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela