Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

En lista

Publicerad 2016-04-29 11:36:27 i Allmänt,

Har du 

Folköl i kylen? - Vad är folköl egentligen? Jag har alltid öl i kylen och om Heineken och Fosters är folköl så ja, då har jag det i kylen! 

Något husdjur? - Nope, det är bara jag och min familj. Hahahaha, vänta - hahahaha! Jag har fyra hundar, en dobermann och tre chihuahuas. Åtta katter, tre orientaler och fem nakenkatter. Fem tamråttor, två hanar och tre honor. Två och en halv häst, mina två Jack och Dior och så Silver som är min halvfoderhäst. Livet vore ingenting utan mina fyrbenta barn ❤ 

Puder på dig? - Alltid när jag sminkar mig, det är typ det enda jag använder och då solpuder. 

Några framtidsplaner? - Nä, jag är totalt oambitiös och önskar att få spendera resten av mitt liv hemma i soffan 🤔 såklart har jag framtidsplaner, rätt så många faktiskt. Både på häst fronten och allmänt, jag vill så mycket så det är svårt att veta var jag ska börja. 

Någon sjukdom? - Förutom att jag är lite dum i huvudet är jag fysiskt frisk som en nötkärna och det är jag så himla tacksam för! Tyvärr ställer störda hjärnan till det ibland så pass att jag blir totalt handlingsförlamad i långa perioder men det har jag lärt mig leva med, panikångesten kommer nog alltid vara där tror jag. 

Gymkort? - Jag har ett gymkort som inte är laddat och det har det nog inte varit på ett halvt år tror jag.. 

Några A:n? - När jag gick i skolan var bedömningsskalan 4-10 och jag hade 10 i alla språk samt religion (don't ask haha!) och huslig ekonomi. Tyvärr var jag så värdelös på matematik, fysik, kemi och geografi så det drog ner på medeltalet rätt kraftigt. 

Något beroende? - Mat? 

Nagellack? - Jag har akrylnaglar som för tillfället är lackade i pastellfärger, räknas det? 

Någon vän som bor i ett annat land? - Ja! Älskade, saknade Linda, Marie och Rebecca nere i Skåne och Linnéa i Stockholm ❤ och såklart min andra hälft Tina, som bor på Åland och eftersom där är ett hav emellan oss anser jag att det nästan är i ett annat land. 

Vem

Avskyr du? - OJ haha, vilken fråga! Jag avskyr människor som gör illa åt andra, oärliga och oschyssta typer som orsakar dålig feeling med sina ord och actions. Jag avskyr människor som har ett behov att trycka ner på andra för att de mår dåligt, människor som anser sig ha rätten att peka finger och vara moralpolis när de verkligen inte har gjort allt rätt för sig heller. 

Längtar du mest efter? - Jag måste nog svara att jag längtar mest efter de där typerna som bor i andra länder, usch vad länge sen det är som vi träffats! 😔 

Stör du dig på? - besserwissers som tror de kan och vet allt och vägrar ha en ödmjuk inställning till någon med mer kunskap och erfarenhet som bara försöker hjälpa. Och just nu stör jag mig på Saana som snarkar jätte högt under vardagsrumsbordet. 

Lagar mat? - Det är faktiskt rätt jämnt fördelat här hemma eftersom vi båda är kockar och gillar att laga mat. Oftast brukar det dock bli så att Nicke plockar fram och förbereder medan jag gör maten och så städar han undan för han blir irriterad på kaoset jag skapar i köket 😅 

Diskar? - Nicke! Eller Dani. Eller grannen, eller nån av katterna - så länge det inte är jag. Det är så fruktansvärt vidrigt att diska och jag klarar helt enkelt inte av det. Nä fy 😷

Vilken

Tidning läser du? - Jag älskar tjocka tidningar och magasin, de luktar så himla gott och så känns det lite extra lyxigt att köpa en dyr tidning och lite godis en fredagkväll. Förr köpte jag jätte ofta tidningar men nu händer det inte lika ofta, jag vet inte ens varför det blivit så? Men jag läser helst Hippson, Horse & Rider, Vogue och Härliga Hem. Skvallertidningar är också en favorit haha! 

Buss åker du oftast? - Jag åker typ aldrig buss förutom när jag är i Sverige och då åker jag alltid öresundsbussen från Helsingborg till Ängelholm och därifrån den gula Skåne trafiken bussen till Klippan.

Dag fyller du år? - Snart, den 17 maj. Men det vill jag helst inte prata om, fy för att fylla 26.. 

Årstid föredrar du? - Sommar, alla gånger, alltid! Desto varmare desto bättre, åh sommar 😍 annars är hösten så härlig och mysig, jag älskar när luften blir krispiga och hela världen blir så vacker i alla färger. Hösten känns alltid lika fräsch och som en nystart för mig efter en lång, varm sommar utan måsten. 

Vad

Gör du just nu? - Sitter hemma i soffan och skriver den här listan medan jag lyssnar på Saana som snarkar och katterna som jävlas med varann. 

Gör dig till en bra människa? - Min ständiga vilja att hjälpa och finnas där för de jag bryr mig om, min förmåga att förlåta och ge en andra chans och min överkänslighet vilket gör att jag alltid är väldigt rättfram och rakt på sak med hur jag tycker och tänker. 

Har du på dig just nu? - Sovshorts och en för stor tröja, fluffiga tofflor på fötterna.

Gör dig till en sämre människa? - Mina styrkor är även mina absoluta svagheter, tyvärr. Och så är jag väldigt säker på mig själv och vad jag kan och inte kan, det tycks vara en dålig egenskap i mångas ögon. 

Vill du arbeta med? - Jag vill arbeta med människor, det kvittar egentligen med vad så länge jag inte behöver vara instängd på ett kontor isolerad från andra människor. Och så vill jag vara min egen chef, vad det sen kan betyda. 

Är roligast just nu? - Hästarna! Och att sommaren står bakom hörnet med massor av roliga planer 😄

Kommentarer

Postat av: Mamsen

Publicerad 2016-04-29 19:10:22

Du mena säker "orkan" istället för kaos efter dig i köket ...😂😊😂

Svar: More like Hiroshima 😂
...

Postat av: Linda

Publicerad 2016-04-30 01:11:39

Folköl är mellanöl. Det är liksom lättöl, folköl och starköl. 😀

Svar: Tack, nu visste jag det 😁 då är det folköl jag har här hemma 😂
...

Postat av: T

Publicerad 2016-04-30 11:17:09

Men vad jag har förstått så har folkölen lägre alkoholprocent än vår normala mellanöl... Där skiljer väl kanske alkohollagen lite åt i Finland och Sverige..?
Btw så tror jag att jag kommer ditåt i juni nångång. 😙

Svar: Öl som öl :D i juni först, vad hände med hockeyn vi alltid brukar kolla på tillsammans? 😘
...

Postat av: T

Publicerad 2016-05-02 18:00:33

Det blir jobba nu i maj. That's why...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela