Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Grått väder men olidligt spännande ändå!

Publicerad 2015-03-29 14:20:42 i Allmänt,

Hej på er! 

Vi sitter fortfarande kvar i Gävle hemma hos Marie, det blev lite strul som gjorde att vi kommer kunna börja köra tidigast ikväll. Men det gör ingenting för vi har slagit våra kloka huvuden ihop och smider ack så spännande planer för framtiden. Dock har jag fruktansvärt dåligt tålamod och vill att allt ska hända nu nu NU, vilket inte alltid går för sig när värdefulla djur och stora summor pengar är involverade. 

Nu var det äntligen någon som gissade rätt på vad syftet är med denna resan. Jag åker ju inte iväg halvvägs genom Europa med bil för att beundra omgivningen, vill jag göra det så bokar jag ett flyg. Nej, bil åker man med när man smidigt och billigt vill importera djur. 

Det hände nåt med mig för ett tag sedan. Från att bry mig massor om vad andra tycker och tänker angående mina djur och hur många de är, till att sträcka på mig och stolt blicka ut över min stora fyrbenta familj som verkligen består av den absoluta eliten av sin ras. Känslan att veta att lilla jag har med hjälp av fantastiska kontakter kunnat få möjligheten att köpa såna här djur och få börja min uppfödning med dem är verkligen häftig. För mina djur är inte ordinary, min samarbetspartner och mentor är inte ordinary och det vi tillsammans ska åstadkomma är inte ordinary, inte någonstans. 

Katteriet har legat på is då mycket är en fråga om pengar, men nu har det blivit ändring på den saken. Från att jag haft en rädsla att skaffa fler djur för att jag oroar mig över vad andra ska tänka, till att nu återigen sitta här med myror i brallan och pirr i magen och planera en mycket spännande framtid med nya djur (och de nuvarande förstås). 
Nu är det ju inte bara avelsplaner vi smider, utan även en framtid för mig som person. En examen i något jag verkligen brinner för, utbildningar som borde vara out of my league som nu plötsligt ligger serverade framför näsan, ja det är så spännande så jag inte vet vart jag ska ta vägen! 

Och att jag äntligen rätade på mig och har ryggen rak, DET är det bästa jag gjort på mycket länge. För varför ska jag bry mig om någon annans åsikt när jag inte gör det här för någon annan än mig själv? Jag tänker följa mina drömmar och se var jag landar, om det då innebär att jag ska ha tio katter och lika många hundar för att nå dit, ja då får det vara så. Jag är i alla fall välsignad med en jäkla massa gränslös kärlek om inte annat! 

Jag lovar att berätta mer när jag fått ordning på alltihop själv, förr eller senare lär ni ju ändå få veta. Men det involverar naket på fyra ben och nåt kuperat på fyra ben, iih så spännande! 😍 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela