Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Hästar och gummistövlar

Publicerad 2014-08-30 13:28:57 i Allmänt,

Hej på er!

Jag är fortfarande förkyld, det känns som att jag sprungit ett maraton varje gång jag går till toaletten ungefär.. Men förkyld eller inte så skulle hästarnas vinterhage byggas och nu sitter jag här med mina fina gummistövlar och väntar att Pia ska lasta sin häst. Sen bär det av hem till oss med elefant-antilopen och hennes bundis, de ska bo hos oss ett tag. Musketörerna lär bli mäkta uppspelta när det kommer kvinnfolk i hagen bredvid, årets händelse i deras händelselösa liv ;)

Jag är så glad över min fina hage. Nicke har huggit träd och fixat dem till stolpar som han sen slagit ner i marken med spett och slägga. Jag ville ha tre band i vinterhagen så kanske min Houdini hålls på rätt sida vintern igenom. Jag ska ta bild på hagen så får ni se hur fint det är! :)
Pojkarna kommer hem från betet imorgon när vi byggt klart deras hage, de har käkat hö ett par veckor nu redan då gräset inte har någon näring i sig längre men det ska ändå bli skönt att ha dem utanför fönstret igen och inte längre bort. Jack ska gå tillbaka till sin skrattretande stora foderstat (stackars min plånbok) och så ska täckes säsongen invigas. Blä för höst egentligen!

Jag återkommer senare när jag har nåt mer intressant än mina rosa gummistövlar att komma med ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela