Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Milagro

Publicerad 2013-11-26 13:35:50 i Katterna,

Lilla tjejen som fick en så svår start i livet, som ingen trodde skulle överleva har nu nått en vikt på 350 gram och är en pigg liten krabat med väldigt starka åsikter om det mesta :) 
Sheela är en duktig mamma, även om hon under den senaste tiden blivit väldigt jobbig då hon går omkring och jamar hela tiden. Inte skriker och brölar som de brukar göra när de löper eller är missnöjda, utan jamar, och konstant. Mjau mjau mjau.. 
Jag vet inte vad hon försöker säga med jamandet, jag har inte funnit något som skulle göra henne upprörd eller missnöjd och hon tar så väl hand om sin unge trots klagosången. Kanske hormonerna spelar henne ett spratt, hon hade det ju inte lätt precis med förlossning, döda ungar, narkos och kejsarsnitt och så att vakna upp med endast en levande bebis och ingen livmoder kvar. Vem som helst blir väl lite knäpp efter en sån upplevelse.
 
 
 
 
Jag vet inte vad Maria vill att hon ska heta så där officiellt men jag kallar henne Milagro i alla fall (som ju betyder mirakel på spanska) ♥
Eftersom denna kullen inte är min utan Marias så får hon döpa henne och hon är väl på bokstaven R i alfabetet om jag inte minns fel. Kanske Pinewood's Rio Milagro vore nånting? :) Ska föreslå det åt henne idag när hon kommer på besök. 

Även om det blev som det blev med denna kullen så längtar jag nu mer än nånsin förr tills min första egna kull föds här hemma. Först på tur är Baby och vi håller på att leta efter en riktigt bra hane att para henne med, jag är villig att åka inom hela Europa för att hitta den rätte faktiskt. Har man katter av denna kvalitet med såna linjer som mina katter har så måste man verkligen vara sträng när det kommer till att välja passande hane åt dem. Annars kan man lika gärna köpa vilken katt som helst och avla på dem, om man nöjer sig med medelmåttligt alltså. Det gör ju då inte jag, och jag är verkligen otroligt tacksam över att jag fick chansen att köpa in så många otroligt fina avelskatter. Så gott som alla de fertila honor jag har är honor som aldrig någonsin skulle säljas okasterade till ett annat katteri. Ice uppfödare har jobbat med sin linje i över 20 år och detta är första ungen hon säljer till avel, då har jag ett ansvar att se till så hon inte blir missnöjd över mitt val av partner, det är det enda sättet jag kan visa min tacksamhet på ju.. Håll tummarna att vi hittar någon fin hane asap så kan Baby åka iväg och inte vara så baby längre :D 
 

Kommentarer

Postat av: Channa

Publicerad 2013-11-27 16:34:31

Som Pia sa så sku man kunna börja gråta när man ser den mittersta bilden för blicken i ungens ögon e så ,jag vet int vad o tänk att folk kan vara elaka med såna här småttor.....

Svar: Jaa, man upphör aldrig att förvånas över vilka monster det finns bland oss människor.. Det gör ont i hjärtat bara av att tänka på att någon faktiskt gör illa åt de älskade djuren, jag brukar försöka tänka på andra saker för annars blir jag alldeles deprimerad..
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela