Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Cirépil vaxning

Publicerad 2013-05-27 13:26:49 i Skönhet,

Förra veckan så besökte jag duktiga Bettina på Studio 59 för att få mina ben vaxade.
 
Jag har alltid rakat mina ben med olika hyvlar från Gillette Venus. Jag har varit väldigt nöjd med slutresultatet då jag har fått silkeslena ben precis som utlovat, men efter bara en dag har jag haft stubb vilket inte är så mysigt om ni frågar mig. 
Jag har provat att vaxa benen hemma med Veet med varierande resultat. Jag vet inte om jag gjort nånting fel eller om mina hårstrån varit för korta för att fastna i remsan, men jag har aldrig blivit nöjd. Och så gör det ju så ont att vaxa, det håller nog de flesta med mig om! 
 
Därför valde jag att prova ett nytt sorts vax hos Bettina, som ska rycka loss endast håret, och inte huden också så som Veet har en tendens att göra. Idén med detta vaxet är att det går att vaxa väldigt korta hår så man slipper gå omkring och se ut som en apa mellan behandlingarna. Och så förstör behandlingen hårsäckarna så det tar väldigt länge innan håren växer ut igen, och när de väl gör det är de mycket tunnare och ljusare än vanlig stubb. Super om ni frågar mig!
När det var dags för behandlingen började Bettina med att rengöra benen med en olja som doftade väldigt gott. Det var första skillnaden mot andra vaxningar, inga starka illaluktande desinfektionsmedel som torkar ut huden användes. Sedan applicerade hon vaxet som var behagligt varmt (37 grader) och ryckte bort håren med en remsa. Frågar ni mig så gjorde det jäkligt ont, men så är jag ganska känslig också ;) Det är nog väldigt individuellt, på vaderna kändes det knappt, ej heller på tårna (haha ja, hon vaxade bort mina tå-fjun!). 
När Bettina hade vaxat klart så rengjorde hon huden med olja igen och OJ så lena ben jag hade sen! Inget kladd någonstans så som det brukar bli av vaxet, utan jag kunde dra på mig byxorna genast efter och så var det klart med det :) 
 
Nu har det gått fyra dagar sedan vaxningen och mina ben är fortfarande lika lena som samma dag. Inte ett hårstrå så långt ögat kan nå! Dock hade jag förväntat mig att benen skulle kännas lika superlena som de känns när de är precis nyrakade, men jag antar att den känslan får man bara om man rakar och så håller den i sig knappt en dag. Jag väljer nog mycket hellre att ha lena ben i flera veckor, än att ha superlena ben i en dag! 
 
Jag är mycket nöjd med vaxningen och rekommenderar alla att prova, ni kommer inte att bli besvikna! Det är superskönt att inte behöva fundera på att raka benen varje gång jag är i duschen så här på sommaren, vi lever ett stressigt liv som det är så att ha en sak mindre att tänka på kan vara guld värt för många. 
 
Vaxningen kostar under 30€ och när ni går till Studio 59 kan ni vara beredda på att känna er som prinsessor. Bettina är väldigt kunnig inom sitt område och så är hon supertrevlig också så det blir inte långtråkigt att ligga där! 
Så ring och boka en tid så slipper ni fundera på håriga ben i sommar! :) 
 
 
En nytagen bild på mitt ben. De enstaka små hårstråna ni ser är egentligen pyttesmå fjun som varken syns eller känns, det är bara kameran som är överdrivet skarp :) Jag är 110% nöjd!
 

Kommentarer

Postat av: Gea

Publicerad 2013-05-27 22:18:58

Säkert lättare att få vaxat av en annan... Sköter det själv med en vaxmaskin jag köpte efter en demonstration på jobbet för 2 år sen. Vaderna är svårast och jo, nog känns det alltid! Speciellt när jag tar bort "vinterpälsen" med 2cm långa hår på benen =) Under sommaren blir det inte många gånger o. det känns knappt då heller. Veet funkade aldrig på mina tjocka strån, blev bara sköra av smeten man skulle lägga på, fick ändå raka bort dem =) Rekommenderar varmt vaxning, även jag!

Svar: Är det epilator du använder? :) Huj skulle jag ha 2 cm långa hår på benen så skulle jag inte visa mig utanför husets väggar, det är ett som är säkert haha! :D
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela