Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Snurrig i huvet.

Publicerad 2011-02-28 23:12:14 i Allmänt,

Idag har jag varit i stallet och myst med mina hästar. Brandi tyckte det var skitkul att bli longerad, ni skulle ha sett hans bockar! Jag kan lova att jag hade flugit av som en vante om jag suttit på. Efter ett tag övade jag lite ledarskap med honom, för att se om han fortfarande respekterar mig och visst gör han det.
Ännu lite senare bestämde jag mig för att rida barbacka, det måste nog varit en syn för sig då jag försökte kravla mig upp. Kan väl säga att jag inte är riktigt lika vig nu som för 10 år sedan, men efter lite fixas och trixas med en pall och några plogvallar kom jag upp i alla fall. Och den här gången fick jag sitta kvar också, antar att Brandi inte orkade bocka mer efter sin lilla rodeouppvisning (sist jag skulle rida barbacka var första gången för Brandi och han gillade verkligen inte hur det kändes så jag satt kvar i typ 4 sekunder..).
Stod och snackade skit med Heidi innan vi till sist begav oss hemåt med stelfrusna tår och röda kinder. Väl hemma värmde vi oss med en kopp te och lite senare varsin pizza.
Det var första gången på riktigt länge som jag åt pizza och det var inte alls så gott som jag hade hoppats. Det var faktiskt ganska äckligt för att vara ärlig och usch vad ont i magen jag hade efteråt!

Kvällen har jag spenderat med näsan fast i datorn, det var värst vad bråttom det blev på råttfronten med alla parningar som sker nu och saker som måste fixas och framtiden som ska planeras. Det är ett jävla jobb att försöka få linjer att gå ihop så att man kanske en vacker dag når sin dröm. Jag kanske är närmare den än vad jag vågat hoppas på, men jag uttalar mig inte förrän jag vet exakt hur nära jag är.

Hann med lite drama här hemma också, I stack iväg som skjuten ur en kanon riktigt, riktigt arg (inte på mig då xD), och nu läser man på hennes blogg att hon ska till hälsocentralen imorgon för att hon har ont i låret och allt möjligt. Orolig? Nääe, inte alls!

Aja, imorgon stall igen och då ska jag även börja söka på en grej som händer i sommar, spännande :D

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela