Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Tisdag

Publicerad 2016-07-05 12:31:24 i Allmänt,

Hej på er. 

Ursäkta för dålig uppdatering här inne de senaste dagarna. Det blev lite för mycket med sockerabstinensen, de never ending hungerskänslorna, Ferra som fick somna in och diverse andra väldigt ledsamma besked.. 

Allt lunkar på i samma takt här hemma och jag börjar äntligen känna mig som en människa igen. Sockret verkar gått ur kroppen nu och det värdelösa mående har bytts ut mot den där fräscha känslan som uppstår efter att man ätit clean ett par dagar. Vågen stod på -3,3 kg imorse, det om något höjer på motivationen. Jag har inga cravings eller sockersug, det är endast på kvällarna det är lite jobbigt men då brukar jag ta en morot och gnaga på den. Deprimerande som fan är det men nu jäklar finns det inte tid att falla för frestelser, jag behöver ligga på min målvikt i oktober. Bokade tid för konsultation med kirurg till två olika kliniker i Helsingfors och den elfte augusti gäller det. Spännande! 

Något som är mindre spännande är kosten.. fy så enformigt och tråkigt! Jag finner verkligen ingen som helst glädje i maten när jag går på diet utan jag äter helt enkelt för att överleva. Stänger av tankarna helt enkelt och bara tankar för att orka genom dagen. Den som säger att okryddad stekt kyckling med grönsaker och keso är upphetsande måste vara tappad som liten eller bara ha väldigt avtrubbade smaklökar.. 😅 

Med Jack är allt bra igen. Hovbölden är ett minne blott och muskelstelheten han drog på sig i samband med hältan har så gott som släppt. Resten kan jag gympa loss från ryggen. Jag valde dock att låta honom stå en vecka extra efter att han blev ren på vänster fram mest för att vara på den säkra sidan, jag är nämligen livrädd för att råka rida runt och inte känna av en eventuell orenhet. Idag ska jag äntligen sitta upp igen och hoppas på att världens bästa herre kan hålla sig i skinnet trots att det blåser storm där ute och att dressyrstaketen kommer upp idag. Hurra för det! Jag önskar de kunde ställas fram nångång ibland trots att det inte är tävling på kommande, det finns inget bättre än att få rida innanför dem! 😊

Jag har lovat hjälpa Hanna rida program ikväll också, hon startar dressyr med Silver på torsdag. Spännande! Lite synd ändå att Jack drog på sig hovbölden och jag drog på mig tio extra kilon för jag hade lite smygplaner på att göra vår tävlingsdebut på den här tävlingen. Det hade varit så smidigt när den är på hemmaplan men det finns inte en chans att jag ger mig ut på banan förrän jag känner att det finns nåt värt att visa upp eller förrän jag är helt bekväm med att sitta i den där förbaskade traven. Tävling är, enligt min mening, till för att visa upp det man tränat för och vet man då med sig själv att man inte är on point så kanske man tränar vidare tills man är det? ☺ såhär tänker alltså jag, men så är jag ju en obotlig perfektionist också haha! 

Jag skulle egentligen ridit redan igår men så öste regnet ner så gott som hela dagen blandat med hagelskurar och rejäl åska. Nej tack sade jag och drog och solade istället. Mycket skönare än att bli dyngsur! Solariet hade dessutom stått tomt ett tag så alla rum var härligt svala så jag passade på att ligga lite längre än jag brukar. 

Nu ska jag ta tag i den här dagen, ta mina piller och äta middag och så göra mig i ordning för att åka till stallet. Jag har beslutsångest över om vi ska ha svart eller marinblå outfit idag, man måste ju piffa upp sig lite extra så man kommer in i rätt mood innanför dressyrstaketen 😁 
Den värsta svullnaden i ansiktet har lagt sig och det är så skönt att inte känna mig ofräsch och svullen av alla kolisar!
Jag älskar mina lakan, de är så somriga och fina.
Alla portioner ser så gott som likadana ut, deprimerande och smaklösa haha!
Uni var måttligt road över åskskurarna igår.. 😂
Kan inte tiden gå lite fortare (fortare än den redan gör alltså) så att jag får tillbaka känslan av smala ben.. Jag blev nog blind för hur mycket jag faktiskt lade på mig sedan vi kom hem från Thailand, tur har jag en mamma som säger saker rakt ut utan att försköna dem så när hon sade att jag är tjockis igen öppnade jag ögonen och insåg att det måste bli slut på pizza och Nutella varenda dag. Bra så! 

Kommentarer

Postat av: Channa

Publicerad 2016-07-05 14:30:32

Och till saken hör att fröken Pripp behöver ju nog inte stå ute ...... men när hennes huvud bara används till att bära upp dom där åsneöronen så är det ju inte så konstigt att hon gör dabbiga beslut.... :)

Svar: Hon for nog in i huset efter att hon rejsat omkring där ute först 😅 hon är iaf smartare än pojkarna, de står ute dygnet runt året om istället för att bara gå in i huset där det är torrt och vindstilla.. då kan man stå ute också tycker jag haha!
...

Postat av: Inez

Publicerad 2016-07-05 16:21:07

Vad härligt att du känner motivationen! Heja, heja! : )

Svar: Tack! 😁 de första dagarna var hemska med sockerabstinensen och den ständiga hungern men nu känns det mycket bättre ☺
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela