Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Saturday night

Publicerad 2016-07-02 20:20:46 i Allmänt,

Lördag kväll och jag sitter ensam hemma utan att ens tycka det är tråkigt. Eller det är ju klart det är tråkigt att inte ha nåt sällskap på hela helgen förrän mitt i natten, men det är nog kanske lika bra med tanke på mitt humör just nu. 

Jag gick i alla fall över till Gula huset och hängde med bästa mammis i några timmar för att fördriva tiden. Hon börjar jobba igen på måndag så bäst att spendera lite tid tillsammans medan man kan för sen ser man knappt något av henne igen när hon sliter på jobbet. 
Hon var iväg med sin väninna tidigare idag och hade köpt några presenter till mig, hur glad blir man inte av sånt? 😍 så spelade vi Yatzy och jag käkade nötter och drack vatten medan hon avnjöt Somersby cider - och det kändes inte ens bittert 👌

Vill bara ha hela den här viktnedgången helt och hållet undanstökad nu så att jag sedan kan lägga mig under kniven och slippa bli äcklad varje gång jag ser mig själv naken. Så jag tänker köra på utan att känna efter så mycket, jag har gjort detta förut så ska banne mig få väck 20 kg på tre månader, simple as that. Den som har minsta lilla invändning mot att jag tänker operera mig är välkommen att ta en titt på min mage och mina lår, nästan 70 kg viktnedgång på 1,5 år lämnar spår som jag har väldigt svårt att acceptera. Jaja, mer om det en annan gång - jag vågar inte ens ta upp känsliga ämnen just nu med risk för att jag säger nåt riktigt fult när nerverna är som de är just nu.. 😅

Nu ska jag äta mitt kvällsmål och så ska jag gå och ta en lång skön dusch. Sedan ska jag mysa ner mig i soffan och glo på serier tills jag somnar. Hoppas på en bättre dag imorgon helt enkelt. Puss och kram! 
Så fina presenter jag fick av mammis ❤ man kan aldrig ha för många ugglor i sitt hem och majspinnarna kom väl tillhands då de jag har har gått sönder ☺
Jag hade tur i början och vann första omgången för jag fick Yatzy men sen gick det nerför och mamma vann resten 😅
Och så en bild på ett gäng blommor jag såg när jag gick hem, bara för att. 

Kommentarer

Postat av: fiioli

Publicerad 2016-07-03 16:10:06

Jag tycker att det är självklart att man kan belöna sej med att få bort allt överlopps skinn, efter att ha kämpat och gått ner så otroliga mängder i vikt!

Svar: Så tycker jag också men så finns det ju tyvärr de som tycker man fuskar eller är fåfäng när man väljer att lägga sig under kniven. Skönt att höra att det finns nån som håller med ☺ tack för din kommentar! 😘
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela