Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Gårdagens mysdag

Publicerad 2016-07-19 12:53:00 i Allmänt, Hästarna ♥,

Hej där! Vad tänker du på, frågar blogg.se av mig när jag loggar in för att skriva ett nytt inlägg. Tja, jag tänker väl mest på hur totalt idiotiskt gjord den nya appen är och hur irriterande det är när jag inte kommer åt att hantera min blogg så som jag är van att göra. Jag blir så himla frustrerad över när saker och ting ska förändras trots att det funkat finfint innan..

Jaja, nu var det inte det jag skulle sitta här och klaga över. Igår hade jag en så där härligt mysig stalldag, en sån där dag då man går och fixar och pillar med allt möjligt utan att kolla på klockan en enda gång. Jag tror det tog mig en och en halv timme att göra Jack klar för ridning men det kvittar, jag hade inte bråttom nånstans ☺

Jag red ett kravlöst lösgörande pass med Jack bara för att känna igenom honom samt checka av lydnad och framåtbjudning. Han var rätt oinspirerad inne i stallet men så fort vi kom ner till ridplan taggade han till och var rätt så fin. Silver bara longerade jag och hon var på värsta myshumöret, bästa sessan ❤

Molnen var rätt hotfulla när vi åkte till Lojo och på vägen hem öste det ner så pass att man knappt såg bilarna framför sig. När vi kom till stallet var det dock varmt och soligt, inget spår av regn någonstans! För mig kvittar det hur mycket det regnar så länge jag slipper bli blöt i stallet.
Så snygg i det nya schabraket från Hööks! Jag brukar inte köpa billiga märkeslösa schabrak helt enkelt för att de inte håller måttet, de ligger dåligt under sadeln och tappar formen efter första tvätten. Men detta schabrak får alla tummar upp av mig! Det är stadigt och mjukt i materialet, och låg bra under sadeln genom hela ridpasset. Det torkade dessutom väldigt fort, och kostade bara typ 20 euro på Hööks rean. Ibland kan man ha tur!
 
Selfie i nya tishan från Kingsland med en söt Jack, det är han alltid iofs ♥
Dessa två gör mig så lycklig ♥
Gårdagens outfit bestod av schabrak från Hööks, lindor och träns från PS of Sweden, paddar från Eskadron, boots från Busse, stigbyglar Jin Stirrup, sadel Albion. Jag är klädd i tisha från Kingsland, byxor och stövlar från Hööks, sporrar Sprenger, handskar RSL och hjälm GPA.
Jack grisar alltid ner när han äter sin kvällsgröt, gulle ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela