Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Helt död

Publicerad 2015-09-30 17:36:54 i Allmänt,

Ja jösses, jag hade glömt hur skönt det är att vingla ut från gymmet efter ett riktigt killerpass.
 
Tyvärr hade jag också glömt hur ont det gör i alla muskler när man pressar sig själv till max och hur obehagligt det är med koffeinsnurr i huvudet. Men värst är ändå när man inser hur mycket styrka man förlorat, det kan jag intyga när jag låg där i benpressen som en död fisk och inte kunde rubba 110 kg.. 
Jaja, det finns ingen annan väg än upp härifrån, jag ska känna mig stark igen och jag ska kunna springa 5 km utan att det känns som att jag ska dö 💪 

I vilket fall som värmde jag upp med 20 minuter på löpbandet, joggade med kraftig incline och sprang intervaller, sammanlagt 2,8 km. Det var överraskande lätt att springa, så konditionen kanske inte säckat ihop helt även om musklerna glömt vad de är till för. Efter den uppfriskande upplevelsen (who am I kidding, det är inte uppfriskande med pulsen uppe vid 170 i intervallerna 😂) drog jag ett rejält benpass. Jag kommer verkligen inte kunna gå imorgon för det är redan nu en kamp att sätta ner mig.. 

Nu är jag hungrig som en varg och väntar på att kycklingen ska bli klar. Inne på femte veckan nu och jag är redigt trött på allt som heter kycklingfilé, köttfärs, keso och kvarg. Men vi kämpar vidare, snart får jag mitt nya kostschema som är lite mer varierande så jag siktar in mig på det och försöker ignorera att det ännu är rätt så många veckor kvar på deffen. 

Efter middagen är det en snabb dusch som gäller innan jag intar liggläge där jag tänker stanna tills det är dags att sova! 
Lunch, mm va gott! 😂
Nygymmad, kan säga att sådär fräsch kände jag mig inte...
Och så middag, yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela