Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Friday

Publicerad 2015-10-30 12:50:08 i Allmänt,

Hej på er! 

Usch vad deprimerande det förra inlägget var, ber om ursäkt för det.. Men alla dagar kan inte vara rosenskimmer och glädje eller hur? 
Igår fick jag dessutom ett rätt så jobbigt besked, det rör inte mig direkt men någon jag älskar så det är klart man blir ledsen då. 

Men jag var rätt så duktig med maten igår, det var bannemig inte lätt nånstans men jag höll mig ifrån att äta nåt annat än vanlig husmanskost, och så sjönk det ner lite choklad i en svag stund. Men gårdagen var mycket bättre än de senaste veckorna, avslutade kvällen med årets första glögg och jösses vad gott det var! Marlis sockerfria glögg är så himla god, mycket godare än den med socker i så det är ett hett tips om man vill skippa sockret men ändå njuta av glögg ☺ 

Jag har precis varit i duschen och ska göra mig i ordning för att uträtta några ärenden på stan. Snart dyker frugan upp och så ska vi börja tagga för Halloween helgen och alla festligheter den för med sig. Ikväll ska vi se en av mina absoluta favoritartister live i stan och imorgon överväger vi att gå på maskeraden i Affes haha!
 
Är det vid det här skedet jag behöver meddela till puckot som känner att den måste ha koll på mig och mina djur att ja, min syster tar hand om djuren hela helgen - hon ska sitta och glo på dem allihop och hålla dem i tassen så de inte far illa av att matte är ute och super igen och inte bara en utan två kvällar i rad! 😱 
Lite pinsamt faktiskt att det finns såna som är så pass intelligensbefriade så de inte kan lista ut saker på egen hand, men förstås är det viktigt att hålla koll på andra så deras djur inte far illa av det vilda festandet som pågår ungefär en gång i månaden haha 😉 att ringa djurskyddet är absolut nödvändigt, det är tack vare det jag inte blir alkoholist på heltid nu! 😘 

Förlåt, jag var bara tvungen, har haft lite svårt att släppa det där faktiskt. Ju mer jag tänker på det desto mer går det mig på nerverna, att folk verkligen inte har bättre för sig än att lägga näsan i blöt i andras affärer. Nä haha nu måste jag tänka på nåt annat innan jag blir så där pissförbannad igen! 

En annan grej som rör upp massa känslor och tankar är samtalen jag haft de senaste dagarna med en otroligt saknad person. Jag vet inte om jag ska känna glädje eller oro över detta men som vanligt låter jag hjärtat bestämma och så tar jag smällen sen igen. Jag kan inte sluta älska och bry mig om en människa bara sådär, jag funkar inte så. Och jag vet också att det är därför jag oftast blir sårad men då har jag i alla fall fått göra det på mitt sätt så att det känts bra för stunden och så bryr jag mig inte om resten förrän jag tvunget måste det. Ett himla svammel som ni inte begriper ett skit av just nu men jag måste få skriva av mig lite grann i alla fall. Ni lär ju märka sen ifall den personen dyker upp i mitt liv igen, det lär ju bli ett hiskeligt liv både från det ena och det andra hållet men det skiter jag faktiskt högaktningsfullt i ☺ 

Jösses haha, det finns ju verkligen varken huvud eller fötter i det här inlägget.. kallt om rumpan får jag också så nu ska jag nog klä på mig, föna håret och ta tag i den här dagen. 

Om inte jag kikar in här senare idag så ska ni ha en riktigt härlig fredag och en happy halloween! 😘 
Cats in the hood (eheh så fyndig jag är!)
Glögg! 😍 med en skvätt jäger i där så blir det hobbyalkisens favoritdricka hela vintern 😉
"Jag ska bara sätta mig här mitt i trappan och ta en selfie"..
Sådär glamouröst är det då man inte tvättat håret på en vecka! Bra så så kanske jag har hår kvar på huvudet om ett par år också.. Hur ofta tvättar ni ert hår? Jag strävar mot en gång i veckan, ibland blir det två men aldrig oftare än det ☺

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela