Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Sista juni tvåtusenfemton

Publicerad 2015-06-30 21:57:48 i Allmänt,

Hej på er! Hoppas ni haft en fin dag? ☺

Vaknade sent idag uppe på vinden, det är seriöst så himla skönt att sova där och jag blir en så mycket bättre människa när jag får sova ordentligt, aah! 

Jag hade tänkt sola idag men så var det molnigt när jag vaknade, dock var det varmt och skönt i luften ändå så jag klagar inte. Och om väderprognosen stämmer så ska det äntligen bli riktigt varmt här också på fredag, det är inte en dag för tidigt! På fredagen ska jag dessutom iväg och göra Helsingfors osäkert med med Samu och eventuellt syster så jag ser fram emot en riktig sommardag i huvudstaden. Vi ska se Minions premiären, äta nåt gott och så festa hela natten. Jag vet inte vad jag ser mer fram emot, värmen eller allt det roliga vi ska göra haha!

Eftersom det inte blev nåt av solandet idag åkte vi iväg till Helsingfors för att lämna Wolfen på reparation och hämta min nya extramod. Teppo som gjort Wolfen visade äkta kundbetjäning och lovade få ordning på min baby så fort som möjligt så jag får tillbaka den innan helgen. Som plåster på såren fick jag två flaskor av hans nya vätskor som bägge smakar himmelskt! Jag är alldeles rörd av hur han skötte det där, men så mycket som Wolfen kostade ska det väl funka smärtfritt om det behövs 🙈 

Och så har jag hunnit hänga med Jessica och vaimo idag också, ätit pommes och korv till middag och gått en kvällsprommis i stan med Yarro. Min stackars kille har någon depression på gång, han är olydig, nedstämd och har världens skummaste energi så jag försöker hitta på saker med honom för att få honom att snap out of it. Han trotsar alla kommandon, står och glor in i väggen och härom dagen morrade han åt mig och visade alla tänder i käften när jag kelade med honom. Eh tack och hej sade jag och bajsade nästan på mig så rädd jag blev haha! Alltså jag är absolut inte rädd för honom då när jag vet var jag har honom och hans respekt, men när han är så här off som han är nu så vill jag helst inte att han ska morra åt mig för jag är inte säker på att han inte skulle kunna göra nåt. Han är ju faktiskt av en lite annan kaliber än de flesta andra hundar, vill han så kan han oskadliggöra mig innan jag ens hinner blinka.. jag antar att det är charmen med honom, jag vet vad han är kapabel till och jag vet att han kan bli ett vapen om det behövs, men han gör inte det för att jag inte bett honom om det. Så nej, jag är inte rädd för honom, jag respekterar honom vilket jag måste göra för att det ska funka att ha honom här hemma bland oss. Synd bara att inte alla förstår det som kommer hit.. 

Jag tror han deppar för att småtjejerna löper, han har aldrig brytt sig om det förr men nu är Ferra här och han vet att han skulle kunna sätta på henne men han får inte. Snart går hon in i löp också och då tror jag att jag flyttar till Alaska.. 
Nä men jag har försökt analysera honom bäst jag kan och hittar ingen annan orsak än att bollarna tagit över tankeverksamheten och därmed även humöret. Tror han skulle gilla en dag i Helsingfors med mig, det finns inget som gör Yarro stoltare än när han får beskydda sin mamma bland alla människor, gulle ❤ 

Nu ska jag gå ut på kvällspromenad med Ferra och sen tänker jag kolla några avsnitt serier och äta vattenmelon. Ha det gott! 😘
Hon må ta mig på nerverna 23 av dygnets 24 timmar men hon är rätt så bäst ändå ❤
No bras are the best bras! Jag förbereder mig mentalt för att kunna gå utan behå efter operationen, jösses vad skönt det ska bli! 😄
Jag älskar dig mammis ❤
Himlen såg rätt hotfull ut på vägen hem från Helsingfors och jag väntade på ett rejält skyfall men det kom aldrig..
Nyaste nytt måste man ju självklart ha! 
Joyetech till vänster (vaimos) och Kangertech Subox till höger (min). Materialist javisst! 😊
😍

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2015-07-01 08:36:02

Alltså ska du operera brösten eller missuppfattade jag? Isf e de jääätte tufft! Och skulle själv också vilja :) vill du isf berätta mera?

Svar: Jo jag ska fixa boobsen :) jag har mått dåligt över mina bröst ända sen de försvann tillsammans med vikten, från fyllig D kupa till liten C/B... jag har varit på konsultation och kommer göra dem i Estland, implantaten görs av mitt eget fett under bröstmuskeln, och jag vill ha bröst som ser naturliga ut, ingen silikonstämpel över dem :) jag vill att så som de ser ut med behå ska de se ut utan, runda och fina och där de ska vara istället för hängiga och slappa :D
Jag kommer även göra en bukplastik som jag får via staten för nu har jag massor med lös hud på magen som äcklar mig fruktansvärt mycket.. jag har så gott som inget fett på magen längre utan min "limpa" är bara hud och äckel.. kirurgen tog en titt på det och sade att jag inte kommer kunna träna bort det sista som finns så vilken tur att det finns plastikoperationer! Så hårt som jag kämpat för att nå där jag är idag så tänker jag inte förbli missnöjd med min kropp, kalla mig ytlig eller vad fan som helst men så länge det är min kropp så bestämmer jag vad jag gör med den 😊
...

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-01 22:37:20

Vad kostar en sån där grej? Och vad är det? Eltobak?? Eller vad?

Svar: Det är en slags elcigg, en vaporisator är rätt ord för den då den har större batteri och kraft än de traditionella små pinnarna (som är värdelösa..). Priset på de här grejerna varierar massor beroende på hur mycket kraft man vill ha, handgjort eller inte osv osv. Men den vita på bilden kostade 80 nånting som ett sett, passande även nybörjare :) sen min Wolf är en stor leksak med 100W kraft och den är handgjord i Finland, kostade 320€ och tanken 50 :)
att puffa elcigg är inte hälsosamt men det är inte skadligt och definitivt inte giftig så som cigg. och så sparar man pengar (om man inte gillar att slösa då haha!), och blir rökfri. jag har så lite nikotin i mina vätskor nu så jag kan lika gärna vara utan, måste få slut på de jag har bara!
...

Postat av: Fanny

Publicerad 2015-07-01 22:54:39

Vad spännande med bröstoperation, och häftigt att du är så öppen med det! :) ska du göra andra "ingrepp" oxo?

Svar: Kolla mitt svar till Jossan :)
...

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-01 22:55:29

Tror du att du kommer bli en bättre människa ba för att du skaffar större bröst?? Haha!

Svar: Absolut, jag är säker på att jag kommer förändra världen med mina snygga bröst!
(gud vilken onödig kommentar, eller vad tycker du?)
...

Postat av: J

Publicerad 2015-07-02 14:54:28

Vilken omogen kommentar av personen ovanför! Säkert bara någon avundsjuk Karisbo som inte har något bättre för sig. Alla får väl operera sig om de vill. Hoppas allt går bra med operationen iaf. :)

Postat av: Amanda

Publicerad 2015-07-03 11:23:14

Hu gammal e Ferra nu? Hon ser så vuxen ut redan :) ha ni börjat träna skydd (var de int de ni sku träna? kan minnas fel) redan? :)

Postat av: Maria L-A

Publicerad 2015-07-03 15:57:52

Om jag vore du Cessi sku jag kolla upp vem som ligger bakom IP adressen till Anonym. Det kommer ju med jämna mellanrum kommentarer och antagligen är det en och samma person som skriver. För det första har man sett det på skrivsättet, personen har antagligen skrivsvårigheter. Även sätter hur personen skriver visar även hur den pratar. Jag menar alla vet vi säkert vem som ligger bakom men skulle ju vara kul att få det bekräftat bara. Finns folk som behärsnar sin adhd suveränt medan det finns såna som sjukdomen tar totalt över på. Såna där löjliga kommentarer som Anonym skrev här tidigare är ju så jäkla löjligt. Hon är så jäkla avundsjuk på dej, det bevisar hon ju ständigt. Tråkigt att hennes eget liv är så dåligt och misslyckat.
Å visst klart du blir en bättre människa när bröstena är fixade... Bättre det än hårförlängning som ser ut som en slutan änd golvmopp och fransar som ser lika ut som dom man köper från Latvala. Sarkasm i största grad 😄
Ha det, hörs igen Cessi 👍🏿

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela