Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Helt slut

Publicerad 2015-12-30 14:50:42 i Allmänt,

Hej på er! 

Alltså jag vet verkligen inte vad det varit med mig på sistone - jag har varit helt slutkörd mentalt ungefär hela december. De senaste veckorna har det dock varit värre och även om jag varit social och haft många vänner rå besök har jag märkt att jag allra mest längtar efter den stunden på dagen då jag sjunker ner i soffan med mina serier utan att behöva bry mig om att umgås med någon annan än familjen. Det är absolut inte så att jag är deppad eller nåt, tvärtom har jag varit på så himla bra humör den senaste tiden - men jag trivs helt enkelt bäst hemma i lugn och ro just nu. 

Hela veckan efter jul har spenderats hemma i soffan med massa gottis och inga underkläder haha! Och jag har njutit av varje stund utan att ens bli uttråkad en enda gång. Älskade Tina dök upp på besök och då ville jag bara mysa ner mig i soffan med henne och så gjorde vi ❤ Vi började på vårt Harry Potter maraton, ett perfekt tidsfördriv för mellandagarna. 

Jag har inte ens brytt mig om att gå på mellandagsreorna, är det illa då? Kanske jag är lite vinterdeppad ändå även om det känns som att jag är glad? Nä, jag ska inte analysera det så mycket, jag njuter av att vara så tillfreds med min tillvaro, jag är nöjd och tacksam över vad jag har och just nu behöver jag helt enkelt inget mer än det jag känner för och redan har. Min familj, min soffa, mina myskläder och såklart Silppa. Life is good. 

Tyvärr så är det ju inte bara en dans på rosor, det har hänt en hel del känslomässigt, sånt som borde skapa rejält kaos i störda hjärnan, ångest och skit men som inte gjort det. Jag har liksom suttit och väntat på att det ska spåra ut och ångesten ska välla över mig som så många gånger förut, och så när det inte gjort det så har jag oroat mig över varför. Kan det helt enkelt vara så enkelt att jag kommit till insikt under det senaste halvåret? Att jag vet vilka saker jag kan påverka och vilka jag inte rår över och därmed lärt mig att lite släppa på kontrollen? 

Ja jag vet inte och just nu orkar jag faktiskt inte bry mig om det heller 😊 imorgon ska vi fira nyår bland de allra bästa av vänner och bara tanken av det får det att fladdra i magen. Hur lyckligt lottad är man inte om man får fira in det nya året med ett tiotal människor som betyder hela världen för en? 

Nu ska jag gå i duschen och så göra mig i ordning (klockan 16, jag vet!) för att hämta Sorja från tåget. Hon var ju här en vecka över jul och ska fira nyår med oss men behövde åka hem till Björneborg på mellandagarna. Efter att jag hämtat henne ska jag åka och handla och ordna några saker ☺ 

Vad har ni för nyårsplaner? 
Standard outfiten här hemma den senaste tiden. Inga underkläder är de bästa underkläderna! 
Tulip och Molly är kompisar och det är så gulligt så jag dör lite! 😍
😍
Jag köpte HBO för att äntligen kunna se Game of Thrones med text och kanske nångång kunna förstå hypen över serien. Tror ni jag sett på det? Nej, jag har plöjt igenom två säsonger av Supernatural på fyra dagar.. 😂
Vi har ätit så mycket här hemma den senaste tiden så jag snart ser ut som en gigantisk köttbulle. Vågen visade skrämmande siffror men jag orkar helt enkelt inte fokusera på det just nu, men vänta bara - I have something really good in store for next year 😉

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-30 19:01:49

Frågar igen då jag inte fick svar sist.
När och hur kom du på att du är bisexuell?
Har du ett förhållande med Sorja?
Jag blev helt plötsligt kär i en kvinna.. Men fast det var hon som flirtade, vill hon inte ha mej...

Svar: Jag kan inte minnas att jag fått en fråga angående min sexuella läggning här förr och jag vet inte om det är nåt man frågar folk sådär öppet heller? :)
Tur att jag inte är så blyg av mig så jag kan svara i alla fall 😉 Jag har nog vetat från första början att jag dras till kvinnor också förutom män men det är först på "senare dagar" (jösses så gammal är jag väl ändå inte..) jag tog modet till mig att dejta kvinnor. Jag och Sorja träffades på ett stort vape forum på sommaren där vi började chatta och lära känna varann. Vi har inget förhållande just nu mer än vänner (with benefits haha!) men ja, i somras hade vi det 😊
...

Postat av: Mamsen

Publicerad 2016-01-02 20:59:23

Hur länge är du helt slut?

Svar: Som det ser ut just nu så förevigt 😂 kommer upp massa spännande hit bara jag finner motivationen
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela