Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Hemma igen

Publicerad 2014-09-26 20:28:02 i Allmänt, Katterna,

Hej i höstrusket! 

Just nu sitter jag nergosad i soffan under min filt med en snarkande sphyx tätt intill mig, kan det bli bättre ♥ 
Jag pratar såklart om Sky, det finns ingen gräns på hur kelig och gosig den katten är alltså! Hon har ju träffat mig förut så jag är ju ingen total främling men hon bryr sig föga om alla nya människor här hemma och uppför sig redan som att detta är hennes hem. Hon gillar inte hundarna, dem fräser hon på och gör några tafatta försök att se farlig ut. Dock är ju trion vana vid katter så de bryr sig inte om hennes fasoner, valparna däremot tycker det är jätte roligt att jaga någon som springer undan. 
Sky har redan hittat sin favorit plats, och det är i springan mellan soffkuddarna intill mitt högra lår. Där lägger hon sig så fort jag sätter mig i soffan och när jag stiger upp så blänger hon förnärmat på mig som för att säga att jag bestämt ska sätta ner mig igen. 
 
Baloo bor i badrummet där jag vred upp golvvärmen så det är varmt och skönt för honom. Jag ställde in en myslampa och en radio och så är nätdörren öppen så han kan ha koll på oss hela tiden. Dock tror jag att jag måste stänga dörren snart då Ice löper igen, vi vill ju inte ha några såna misstag precis. Choko gör stora framsteg och är såpass modig så hon kommer fram till mig när jag kallar på henne och tycker det är himla mysigt att gosa i knäet en stund innan hon vill in i sin koja igen. Jag köpte en hundbur på pryliset på Facebook och den är verkligen gigantisk, Yarro och resten av djuren får nog plats där inne utan att det blir trångt haha! 
Så Choko får vara där tills vidare, det är lättare för mig att ha henne på ett lätt åtkomligt ställe än att hon kryper in under soffan och så får jag inte tag på henne. Men fortsätter hon i den här takten så kommer hon vara helt oskygg inom bara några dagar, jag blir så himla glad när framstegen syns så pass fort! :) 
 
Jag skrev ett långt och detaljerat inlägg åt er igår kväll när vi satt på puben och drack varsin öl. Vad tror ni hände? Jo, batteriet dog precis när jag skulle trycka på publicera. När jag sedan fick igång mobilen igen fanns inlägget såklart inte kvar längre, fittkuk vad arg jag blev då kan jag lova! Toffe förstod inte alls min frustration och föreslog att jag kan skriva ett nytt likadant inlägg men kanske förbättra de delar jag inte kom ihåg vad jag skrivit. Nä det hade jag ju absolut ingen lust med och dessutom var jag för full för att sätta mig ner och försöka skriva ihop nånting när jag väl fick liv i mobilen igen.
 
Döm om våran förvåning när vi satt i Piano baren och rökte en cigg när de ljuva tonerna av deep house nådde våra öron! Vilka är oddsen att det spelas vår musik, och bland det bästa av vår musik, på en piano bar på en båt mitt i veckan liksom. Nöjda och glada blev vi i alla fall och vi snackade en lång stund med Dj William som bjöd in oss till sin spelning på Club Sliver i Märsta. Vi får väl se om vi drar med oss syster till andra sidan havet nästa helg till en riktig underground klubb, man fyller faktiskt bara arton en gång i livet ;) 
 
Jag är så jäkla lättad över att min babyfeber försvann och att jag nu inte kan tänka mig att ha hand om någon annan än mig själv och djuren. Vi var redo för bebis efter bröllopet ifjol och lämnade bort preventivmedlen, det kändes rätt helt enkelt men så hände det nåt och nu vill jag bara göra det jag känner för när jag känner för det. Alla andra är upptagna med att få barn nu så det är nog inte så stor skada skedd om inte jag klämmer fram någon avkomma på de närmaste två-tre åren! 
 
Och så på tal om nåt annat så älskar jag min bil! Den tog oss nästan 1000 km på två dygn, gammal som en fossil men still going strong. Och jag kör ju inte i söndagsfart heller men ändå håller den ihop, imorgon iväg igen och om vi tar oss dit och tillbaka är det ytterligare 600 km på vägen tillsammans. Om jag inte räknat helt fel så har jag efter denna helgen kört 3500 km med Röda faran sedan jag köpte den vid månadsskiftet. Inte illa haha! :D 
 
Nä nu ska jag nog försöka avsluta det här inlägget, Gea sitter bredvid mig i soffan och jag känner mig lite osocial när jag glor in i skärmen.. Jag är helt slut efter två timmars sömn inatt (förklara för mig igen varför jag tyckte det var en bra idé att spendera hela natten på diskot med väckning klockan 05.30?) och så väcker alarmet ännu tidigare imorgon. Inte får jag sova sen heller för jag hinner bara hem efter utställningen så ska jag göra mig i ordning för en kväll på VIP-listan till en klubb där Toffe ska spela. Iiik jag är så taggad för hans skull, äntligen får han sin chans att visa framfötterna på ett ställe som faktiskt kan öppna massor av dörrar för honom! Det är dags att ta sig vidare från Santa Fé till nåt lite mer prestigefyllt, alla som har hört Toffe spela på sistone kan intyga om att han hör hemma i Helsingfors där han ska fylla dansgolven till ljuv minimal och techno. Hoppas på en bra kväll imorgon i alla fall :) Haha, överstolt bästis här hej! 
 
Kram på er, sov gott! 
 
 
himla vacker är hon, Chokolade!
 
Men det är nog Sky också, jag har drömt om en padda hur länge som helst och nu ligger hon här intill mig i soffan ♥
 
"Lilla" buren som är Chokos safeplace at the moment. Tror inte hon lider någon nöd där inne, med toalett, sovigloo, mat och vatten samt ett litet klösträd. Jag kanske ska tälta i buren nästa sommar, jag torde ju få plats i alla fall haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela