Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Oasis solcenter och en rejäl fylla

Publicerad 2014-05-31 17:41:52 i Allmänt,

Hej hallå från en sliten fruga..

Igår kväll drog jag och Linda ut här i Klippan och festade lite. Eller det där lite är väl diskutabelt, det var vad som var planen men det slutade nog inte så haha!
Med oss hade vi Rebecca och hennes kille och vi förade lite hemma hos dem innan vi drog till lokala "krogen", Rackis. Fick mig ett gott skratt då jag såg var vi skulle spendera kvällen, jag är van med stora klubbar som rymmer många hundra människor och inte en pub som är lika stor som mitt kök :D
Men man kan väl inte få allt heller och när vi kom in blev jag positivt överraskad över att det strömmade electro och minimal ur högtalarna. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig, eventuellt dansband eftersom det var vad som bjöds på under förkröket..

Nånting hände efter klockan elva, och nångång runt halv två vinglade jag och Linda hemåt eftersom skicket började bli på gränsen till redlöst haha :D
Ingen dålig kväll alls men fy fan vad full jag var imorse när jag vaknade, kunde inte ta mig till toan så fick ligga kvar med världens pissnödighet.
Alltså det är bedrövligt att läsa om andras fylleupptåg och jag brukar inte hymla med hur mycket jag druckit men detta var så oväntat och rent ut sagt hysteriskt kul så det är värt att skrivas om! Jag brukar verkligen inte vara så full, och jag brukar verkligen inte vara full fortfarande nästa dag.. Men så kan det gå!

Vi kravlade iväg till Familia vid lunch och åt på thaibuffén, det hade nog varit riktigt gott om det inte vore för att det kändes som att jag skulle dö vilken sekund som helst. Jag var dock riktigt hungrig och efter maten kände jag mig lite mer levande igen :)

Efter vi ätit åkte Linda och jag och solade solarium eftersom det är mulet och kallt här idag. Vi solade på Oasis solcenter som är en stor kedja här i Sverige med helt fantastiska solarium, långt ifrån vad vi har hemma.
För det första funkar allt med automater man fyller med mynt, 20 kronor per 5 minuter. Sen finns där massa olika solarium att välja mellan efter behov och önskemål. Jag valde att sola i deras nya värsting solarium, som verkligen var något i en klass för sig!

Solariet var för det första enormt, med 56 lysrör runt om och extra lyspaneler vid ansikte och axlar/bröst. Där var högtalare med bas och aux kabel så man kunde koppla mobilen och lyssna på sin egen musik under tiden man solar. När man väl lade sig på plats började solariet prata med en (!), hälsade en välkommen och förklarade de olika funktionerna. Där var alltså air condition som man kunde ställa var man vill att det ska fläkta och hur mycket, tryckte man på en annan knapp sprayades kroppen med svalt spray som doftade mango. Sprayet ska göra så brännan tar bättre och håller längre samt återfukta huden så man inte känner sig så stram efteråt samt att man ju doftar gudomligt :)

Jag solade 20 minuter vilket var mer än tillräckligt, lysrören byts ut flera gånger i månaden och de är verkligen super effektiva. När programmet var slut frågade solariet om man vill effektivera brännan på svåråtkomliga ställen och då startade bara några lysrör som tog nacken och knävecken och sånt. Det brukar ta ett tag innan det lägger sig efter att jag solat men nu syns det väldigt tydligt redan, so happy!

Behöver jag säga att jag vill ha såna här solcenter hem till skit - Finland?? Varför måste allt vara så himla efter där hemma, jag menar solarien pratar fan med en här och det kändes verkligen som att jag låg i ett space ship och blev brun och fin!

Ska sola en sväng till på måndag och sen är det paus med UV strålning en vecka eller så. Är dock väldigt noggrann med att peela och smörja in mig så att huden ska hållas mjuk och elastisk, vill ju inte bli ett russin bara för att jag plötsligt blivit beroende av solen ;)









Linda ska jobba natten så ikväll ska jag glo på Vampire Diaries och äta chips (ja det ska jag faktiskt!). Vi får väl se vad som händer imorgon, måste ta vara på dagarna här nere då de alltid flyger förbi så fort. Men lite hemlängtan har jag allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela