Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Nästsista mars

Publicerad 2014-03-30 13:28:07 i Allmänt,

Vad jag var glad imorse när jag insåg att jag har hela dagen fullspäckad med trevliga planer. Flög upp från sängen när klockan var en timme mer än jag trott, vill inte sova bort hela dagarna längre så försöker komma upp runt 9-10 för en sund dygnsrytm. 
 
Igår kväll hände det som inte får hända. Jag var så sjukt jäkla sugen på pizza, och det hade inte utgjort nåt hot eftersom jag inte kan ta mig nånstans utan bil och hemleverans från Karis Pizza är alldeles för dyrt nu för tiden. Men såklart kunde jag ju få pizza ändå, Nicke var ju på jobb och där finns pizza. Super goda dessutom.. Så det slutade med att jag käkade pizza klockan tolv inatt, åt bara halva dock innan jag fick så cp ont i magen så jag knappt ville se åt fienden mer. Men en halv pizza är en halv för mycket, det kanske inte spelar så stor roll eftersom jag äter minimalt i övrigt, men det spelar roll för min självdisciplin. Och nu är jag sur på mig själv, och har fortfarande ont i magen av alla kolisar.
 
Jaja, det är sånt man får ta. Jag hade en svag moment och jag kan inte skylla på min man heller för när jag sätter den sidan till så kan jag övertala honom till det mesta, även att hämta hem en svettig pizza mitt i natten. 
 
Tja och mina planer då? De sket sig, så som de alltid tycks göra nu för tiden. Fika med Ems ska jag i alla fall göra men resten kan ta och se mig där bak.
 
Usch jag är verkligen bitter och inåtvänd idag, eller det var jag ju inte imorse men när en enda person kan förstöra humöret med att säga en enda mening så blir det så här. Irriterad är bara förnamnet, jag är irriterad på mig själv då, för att jag är så dum och inte lär mig se igenom folk. Vad mycket lättare allt vore om man bara kunde vara en sån där känslokall skit som inte böjer sig för nån! Eller det kanske inte heller är särskilt kul med tanke på att man högst antagligen får leva i ensamhet med en sån inställning till livet.. men är man ensam och inte låter någon komma nära så blir man inte sårad hela tiden, det är ju ett faktum. Svårt det här med livets frågor, tänk om någon annan kunde svara på dem åt en, så man själv slapp ha huvudbry varenda eviga dag? 
Men så lätt kan det inte vara, klart man ska vara tvungen att kämpa för det är vad som formar en som individ. Det är bara skitprat tycker jag, ibland skulle nog the guy upstairs (eller downstairs för den delen, vad vet jag vem som bestämmer egentligen, för min del kan det lika gärna vara han där nere!) cut people some slack. Eller vad säger ni? Har ni också perioder där allt känns tungt och motsträvigt, rent av hopplöst at times? Såklart ni har, det är väl vad som kallas livet. 
 
Ibland önskar jag att jag vore en katt. Vars största problem i livet är hur tusan man ska få tag på flugorna som är mellan fönsterrutorna. Allt man behöver fundera på är att sova, äta, slicka sig i röven och sova igen. Kanske springa racer runt huset mitt i natten när alla sover bara för att det är så himla kul, lättroade är katter i alla fall..
 
Nu ska jag sluta svamla, och gå och tycka synd om mig själv för att jag har ont i magen efter den där äckliga pizzan. Och för att jag känner mig övergiven och ensammast på jorden. Visst får man känna så, även om man det nog inte alls är så illa ställt på riktigt? 
 
Ha en fin dag ni som inte är bittra och inåtvända! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela