Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Sadelkammare

Publicerad 2013-02-12 18:18:43 i Inspiration,

Jag kan inte beskriva med ord hur jäkla härligt det skulle vara med en sadelkammare! En alldeles egen plats där alla mina hästgrejer kan få bo fint och organiserat. 
Men, that ain't gonna happen any time soon, så tills vidare får de bo i hallen. 
För att göra det lite mer uthärdligt så ska jag försöka ordna upp saker och ting där. På fredag ska jag besöka Horze och Ikea och köpa grejerna som fanns på min lista jag lade upp för ett tag sedan. 
Jag ska ha tre sadelhängare inne, samt fyra tränshängare (Dior har två träns, det vanliga och så hacket). Ska köpa byxhängare från Ikea, de funkar suveränt att hänga upp schabrak på! 
Om det får plats (vilket jag tvivlar på) ska jag komma på en smart förvaringslösning för benlindorna och benskydden. Det är inte lätt att få ordning och reda när utrymmet jag har till mitt förfogande är ca 1,5 x 1,5 meter och då är inte ens "taket" rakt utan består av trappan upp till vinden.. Men jag ska göra mitt bästa och ni får såkart se resultat sen! :) 
 
Så här ser det ut när schabraken hänger på byxhängarna från Ikea, snyggt och prydligt (och så kan man ju beundra sina godingar utan att gräva igenom allihop!). Bild lånad från Bukefalos.
 
Så vill jag ha upphängningar till sadelgjordarna. Det är jättestörande när de inte har någon egen plats, jag vill inte slänga dem över sadlarna heller. Bild lånad från kristinawarg.se
 
Nu har jag ju inte möjlighet att ha ett skilt foderrum, men det jag vill ha är likadana förvaringslådor, en för kli/linfrö och en för myslin. Just nu förvarar jag fodret i ett skåp i köket och det är inte smidigt alls! Bild lånad från Bukefalos.
 

Och sen när jag har extra pengar någon gång så ska jag komma på en bra förvaringslösning till alla hästgrejer som finns uppe på vinden. Där är inte en och två grejer kan jag berätta för er.. Jag skäms nästan när jag ser på mängden saker jag samlat på mig längs med åren, men så klarar jag ändå inte av att göra mig av med något som fortfarande är i användningsbart skick, för det kan ju vara bra att ha någon gång! 
Drömmen vore ju att ha en komplett förvaringslösning från Ikea, något i stil med deras Pax-garderober. Mums!
 
 

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2013-02-12 20:48:27

fin blogg! :)

Postat av: johanna

Publicerad 2013-02-12 20:50:55

fin blogg! :)

Svar: Tack så mycket! :)
...

Postat av: Båå

Publicerad 2013-02-13 20:39:12

Vilken smart lösning angående schabraken!:)

Svar: Superbra tycker jag! :) får se hur många jag är tvungen att ha för att få plats med alla bara.. *skäms*
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela