Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Smash book

Publicerad 2012-11-13 18:39:05 i Cessi scrappar,

I samband med djurmässan i helgen var också hantverkarmässan där det som kännt finns diverse scrapbookingmontrar med massa fint till mässpriser.. Jag övervägde under lördagen att inte alls gå ner och kolla, för att jag hade ont om pengar och för att jag visste att om jag går ner dit så hittar jag typ en miljon saker jag vill ha och blir på dålit humör om jag inte kan köpa nånting.
Jag höll mig hela lördagen men på söndagen när tiden blev lång mitt på dagen kunde jag inte hålla mig längre och traskade ner. Hann köpa världens godaste chilinötter innan jag kom till bortre delen där alla pysselgrejer befann sig.

Och mycket riktigt så kunde jag inte hålla mig i skinnet, utan var tvungen att köpa några superfina stämplar med julmotiv och så en spännande nyhet, en Smash Book.
 
Till mitt försvar så kostade de små stämplarna bara fem eurosiner för tre förpackningar, den söta renen kostade 6€ och Smash Booken och datumstämpeln tillsammans 30 euro. Smash Book är en nyhet (i alla fall här i Finland men vi är ju alltid efter med allting) från K&Company, samma märke som gör de underbara Inkadinkadoo stämplarna. En Smash Book är en scrapbok som man ska klistra in bilder, foton och memoarer i, men istället för att ha helt blanka sidor så är sidorna redan "inredda" med designpapper och små dekorationer. Det finns mig veterligen sju böcker med olika teman och tanken är att man ska välja en bok med ett tema som passar till de foton man vill lägga in. Den jag köpte är egentligen bröllopstema men eftersom det är mycket kärlek och fina citat i den så tänker jag lägga in foton på allt jag håller kär och titta i den när jag är ledsen eller nedstämd. Jag tänker mig bilder på min underbara familj, mina vänner, djuren och så resor jag gjort som varit oförglömliga. Jag har kommit en bit på väg men vill inte klistra in för mycket "gamla" foton utan ska beställa digifoton på torsdag med lite färskare bilder :)

Har redan skördat igenom så gott som allt som finns på internet om denna roliga uppfinning, och beställde hem lite grejer från USA igår kväll. Lite surt är det att se att böckerna där kostar 15 dollar, vilket är ungefär 11 euro, och jag betalade 25 euro för min.. Men så är det här, allting är alltid dyrare, framförallt scrapgrejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela