Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Inked

Publicerad 2016-04-03 07:37:54 i Bodyart,

Igår var det alltså dags för oss att gadda oss. Jag har tappat räkningen på hur många jag har (jag vet bara att jag vill ha fleeer) och för Nicke var detta hans första. 
"Yant Serm Duang" - the five sacred lines, a traditional thai tattoo:
1. First line cleans out unwanted spirit and protects the place you live in.
2. Second line reverses and protects against bad fortune.
3. Third line protects from black magic and anyone who tries to put a curse on you. 
4. Fourth line energizes your good luck, success and fortune. 
5. Fifth line improves your karma and gain your charisma and empathy. 
Thank you Deaw ❤

Som bekant tar jag aldrig en tatuering som inte betyder nåt för mig på sätt eller annat. De flesta må vara väldigt spontana men jag har planerat de kommande tio i huvudet så länge nu så när tillfälle ges att bli tatuerad så är jag redo att köra typ genast 😉 

Den här tatueringen är en traditionell thailändsk tatuering och gjordes ursprungligen av munkarna med bambupinnar för hand. De anses heliga och fungerar som lyckoamuletter som människorna här tar på allra största allvar. Man får aldrig göra en sån här tatuering på nedre kroppen då det anses vara dålig tur, så alltid på övre kroppen. Man ska bära sin tatuering med stolthet, och det tänker jag verkligen göra ❤
Nickes första tatuering och är ett citat från hans favoritfilm The Punisher. Si vis pacem para bellum - if you want peace prepare for war. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela