Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Heaven got an angel today

Publicerad 2016-07-04 11:33:02 i Allmänt,

Idag fick himlen en ny ängel, vår Ferppigris fick komma till ett ställe där ingen blindhet, ångest eller oro längre finns. Vila i frid Ferra, du lämnade ett stort avtryck i våra allas liv och du kommer lysa som den starkaste stjärnan på himlen ❤

Mina tankar är hos Jessica, tack för allt du gjorde för Ferra och för att du alltid fanns där för henne - även i den svåraste stunden. ❤

Fort Bellators Ferra 14.11.2014 - 4.7.2016 💎 
Du har det bra där du är nu.. ❤

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-04 16:27:27

Så mager :(

Svar: Vilken fruktansvärt idiotisk kommentar och om man inte ens kan stå bakom sina trötta uttalanden med sitt namn så borde det väl ringa någon klocka att det kanske är bättre att bara vara tyst?
Den där bilden är tagen bara några veckor efter att hon kom till mig, efter stressen från att åka bil och båt i tre dygn samt omställningen från kennellivet med syskonen till att bo med massa katter och andra hundar. Hon var smal den första månaden men det var bara för att det kvittade hur mycket mat hon fick så gick hon inte upp pga att hon var så stressad. Nästa gång kan du hålla dina dumma kommentarer helt för dig själv, som att det inte är tillräckligt ledsamt att man förlorar en vän så ska man behöva tas med intelligensbefriade människor också.
...

Postat av: Maria L-A

Publicerad 2016-07-04 18:28:39

Voi nej, alltid lika ledsamt när man måste ta bort ett djur. Men största kärleken bevisar man till djuret när man släppa den när den ej mår bra. Dumt och egoistiskt är det att hålla kvar den bara för att man själv ej kan "leva utan den" även om den ej längre är frisk eller mår bra.
Så gott som alla mina import hundar har varit magra. Eller åtminstone väldigt smala. Först resan och sedan hela omställningen för dem har varit jobbig. Särskillt de som kommit från rn större kennel var de levt som kennelhundar. De har spenderat en stor del av sin tid i bur eller dyligt. Sen kommer de till ett hem där de får leva fria. De blir helt råddiga. Så tyvärr är det "normalt" att hunden är efter en lång resa i dåligt hull, hur hemskt det sen än ser ut.

Svar: Tack för din kommentar Maria ❤ Jag brukar inte bry mig om anonyma kommentarer, man vänjer sig efter ett tag, men igår tog det där hårt.. Som att det inte var tillräckligt jobbigt med att Ferra for till himlen.. 😔
Alla djur jag har importerat har blivit smala av resan, sen tar det ett tag innan de lägger på sig igen då omställningen orsakar stress. Och så kan man ju inte ösa på med hur mycket mat som helst heller, speciellt inte med dobbisar där tarmvred och magvändning är vanligt.. Men alla kan ju inte tänka längre än näsan är långt.
...

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-07-05 12:23:48

Hur i helvete kan man skriva något så dumt???

Svar: Jag brukar inte bry mig om anonyma kommentarer, kan man inte stå för det man säger så är nog inte det man har att säga värt att ta någon notis om. Men igår tog den där ena lilla kommentaren hårt på mig..
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela