Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Kloka djur

Publicerad 2016-02-18 18:56:25 i Hästarna ♥,

Precis som jag gissade försvann all ångest så fort jag fick hälsa på Silver och i lugn och ro göra henne i ordning för ett ridpass. Hennes ögon är så lugna och kloka och all stress försvinner då jag grejar med henne, underbara djur ❤ 

Fröken var pigg och på så himla gott humör så inte ens hennes bockar och skutt på väg ner till manegen gjorde något, jag bara skrattade åt henne. Hon frustade och taktade som att vi var på väg på världens uppvisning och så fort som vi kom in i manegen blev hon lugnet själv och gick och speglade sig istället haha. 

Jag red bara ett kort pass på ungefär 25 minuter sammanlagt, ingen press eller med fokus på nåt speciellt. Mest bara att känna på varann efter den lilla pausen, vi gjorde öppnor och framdelsvändningar i skritt och så avslutade vi med lite trav på lång tygel. Jag märkte stor skillnad på hennes mun då hon raspades för några dagar sedan. Hon tog ett mycket stadigare stöd på bettet och höll kvar det stödet istället för att släppa det till och från som hon gjort innan. Mycket gemytlig känsla genom hela lilla passet, jag hade nästan glömt hur bra jag trivs där uppe på hennes rygg ☺

Pysslade om henne en god stund efter ridningen och skämde bort henne med ett päron igen. Hon gillar verkligen den söta smaken för hon började suga på tungan igen som hon gjorde sist jag hade med mig päron haha! 

Längtar redan tills nästa stalldag 💕 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela