Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

TV3 play

Publicerad 2015-05-31 20:57:00 i Allmänt,

Oh happy day, sweet mother of internet hacks, Lyxfällan och Real Housewives här kommer jag! 
 
Jag har alltid varit en sucker för svensk tv, när jag bodde hemma hos parenteserna hade vi alltid Viasat och därmed alla svenska kanaler som enligt mig sänder mycket bättre program än alla finska kanaler tillsammans. Jag bryr mig faktiskt inte om att kolla på finsk tv, när jag hade sönder antennsystemet här hemma för snart 1,5 år sedan så saknade vi inte ens att kunna kolla på tv, så illa är det. Vi har klarat oss fint med Netflix och youtube, men jag har saknat att kunna se de svenska serierna som är så där härligt intelligensbefriade och därmed väldigt bra tidsfördriv. 
 
Förr kunde man se alla klipp på tv3 play även om man bodde i Finland men så för några år sedan spärrades plötsligt många program på grund av upphovsrättsliga skäl. Bajs sade jag och saknade att se Lyxfällan och Efterlyst. Idag när jag satt här hemma utan något som helst att glo på fick jag nog och bestämde mig för att plocka fram piraten inom mig och lösa detta problemet. 
 
Om ni använder Chrome eller Mozilla som webbläsare så är det så enkelt som att ni laddar ner insticksfilen Hola till datorn och så bara surfar ni in på önskad webbsida och Hola sköter resten. Jag har numera en skyddad ip-adress och därmed kommer jag åt alla klippen som annars är geografiskt spärrade. Wohoo! 
Har ni dessutom Netflix och har tröttnat på att utbudet aldrig uppdateras så hjälper Hola er med att kolla på amerikanska Netflix ;) 
 
Jag vet vad jag fördriver tiden med inatt och alla andra kvällar som jag sitter här i min grop i soffan. Dags att ladda paddan så jag kan ligga bekvämt också haha! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2015-06-05 07:56:09

Gotta love tv3 play och swefilmer!! :) (och Hola såklart) ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela