Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

31 maj 2015

Publicerad 2015-05-31 12:24:02 i Allmänt,

Hej på er, hoppas ni inte mår allt för dåligt efter gårdagens festligheter! ☺ 

Jag känner av en liten champagne huvudvärk i pannan idag som gör att Ferras frenetiska tuggade på pipleksaken kanske inte är det skönaste ljudet jag hört.. Men som man bäddar får man ligga heter det ju och det kunde varit mycket värre om jag faktiskt begett mig ut på krogen istället för att stanna hemma. Solen skiner så fint där ute också och jag känner att det vore synd att inte ta vara på strålarna, frugan hämtade upp min solstol från den skrämmande källaren så nu behöver jag bara lägga mig där och steka. Rätt nice faktiskt 😉 

Idag är jag ensam hemma hela långa dagen och som vanligt finns det en miljon saker jag borde göra, jag ska bara fixa lite mat i magen innan jag tar tag i det. Hästarna ska betas, hundarnas och katternas klor ska klippas och filas, tvätten ska tvättas, köket behöver städas och disken diskas. Ja ni hör ju, det är inte som att det är brist på saker att göra, ändå kommer jag typ åka iväg nånstans och fika med någon för att slippa göra allt det där haha! 

På tal om nåt helt annat så är blogg.se appen fortfarande helt knäpp i min mobil.. Om jag råkar skriva fel så kan jag inte sudda bokstäver utan jag är tvungen att markera hela ordet och radera det på så vis, mycket frustrerande och tidsödande. Men men, jag gör mitt bästa och ska slänga iväg ett mejl till supporten och se om de kanske har en lösning på problemet. Jag vill ju gärna att det ska funka så som förr för jag skriver merparten av alla inlägg via mobilen då det är här alla bilder finns. 

Ni ska ha en fin dag i alla fall, glöm inte att njuta av vädret för det verkar vara sällsynt med sol nu för tiden.. 🌞 
Här kommer en del bilder från den senaste tiden, för även om jag inte skrivit några inlägg på länge så är jag ju fortfarande så bloggskadad så jag fotar det mesta hela tiden haha!

Jag bestämde mig för att jag ville ha en Wapari Wolf mod trots att de inte tillverkas just nu och endast går att få tag på i andra hand och väldigt begränsat. Och som vanligt när jag vill ha nåt tillräckligt mycket ser jag till att fixa det så jag kontaktade Teppo på Wapari och bad så snällt jag bara kunde om inte han kunde bygga en till mig bara för att göra mig jäääätte glad. En vecka senare landade min Wolf i postlådan tillsammans med en flaska av nya smaken och en jätte fin tischa. Glad tjej här hej 😍
Så himla gulligt när Lilli slutar hata allt annat på fyra ben och blir kompis med dem istället ❤
I ❤ my mod!
Häromdagen var jag och frugan iväg och solade, men så fick vi vänta jätte länge eftersom halva Finlands befolkning vaknar till nu och ba "oj, sommaren är snart här, jag måste nog bli lite brun nu så jag kan gå omkring i shorts!", varför inte hålla sig brun och fin hela året så slipper man orsaka kaos på vartenda ett solarium på våren?
Brun och fräsch, i love it! 
Jag stod länge och velade mellan den blåa och den vita klänning innan jag slutligen bestämde mig för den blåa. Men visst är den vita fin den med?
Igår var det fest och glada miner hela dagen. Tror jag blev full på champagnen kring 17 och efter det var vi alla fulla och glada ända tills mitt i natten nångång. Härligt med glada människor och sommar och champagne och fina klänningar! 😍 (ja jag vet att jag skrev och ohälsosamt många gånger nyss men ni fattade pointen i alla fall 😉)
Inte så himla kul att vakna till det här imorse... 
Min lunch! Korv och bacon är bäst, tillsammans med ost vilket de här babesen råkar vara fyllda med 😆

Kommentarer

Postat av: heidi

Publicerad 2015-05-31 20:39:04

oj vilka fina skor, varifrån?

Svar: Från Michael Kors och jag köpte mina i Stockmann ifjol :) De kostar en hel del men är värda varenda euro för mjukare skinn har jag aldrig stött på!
...

Postat av: Heidi

Publicerad 2015-06-01 08:57:57

har du provat Jeffrey campell skorna som Linda har? dom där ballerinorna som påminner om dom här du har!? Åxå sjukt sköna! Äsh om det e fjol årets hittar man dom säkert inte mera! :(

Svar: Jag vet precis vilka du menar, Linda sålde dem ifjol och det fanns svarta och cognacsbruna med en dragkedja uppepå? SÅ fina var de och jag ångrar att jag inte köpte ett par svarta, dock finns dom att få tag på på Nelly och Zalando! :)
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela