Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Delade känslor

Publicerad 2015-07-28 14:27:37 i Allmänt,

Jag har alltid skrivit den här bloggen för min egen skull utan att förfina sanningen eller skämmas över vem jag är. Men självklart har jag även skrivit för er skull, delat med mig av tankar och känslor i alla känslostormar och alla stadier av livet. Ni har blivit fler och fler längs med åren och alltid varit mer eller mindre duktiga på att kommentera och lämna spår här. Det har känts kul att skriva när jag vet att ni läser och att läsa era kommentarer har varit en stor del av glädjen med hela skrivandet. 

Den senaste tiden har det dock känts som att jag inte kan dela med mig av allt som händer i mitt liv på samma sätt som förut, det känns som att jag måste lämna bort en stor del för att inte trampa någon på tårna eller förfina sanningen för att inte framstå som en idiot. När ni dessutom varit helt tysta väldigt länge nu så känns det som att det inte är värt det att skriva långa inlägg och ta massa bilder till bloggen.. Skulle allt vara som förut så skulle jag skriva för min egen skull men nu känns det inte heller riktigt rätt. Men så å andra sidan vill jag ju fortsätta skriva för det har jag alltid gjort på ett sätt eller annat. Sex år av mitt liv finns nerskrivet här, det är härligt att kunna gå bak i arkivet och återuppleva många minnen som dammat bort. Vill jag då verkligen stänga ner bloggen? 

Jag vet helt enkelt inte.. jag över analyserar nog som vanligt, men efter att ni blev tysta känns det som att de flesta bara kikar in här för att snoka på vad dumdristiga jag nu igen hittat på. Jag förstår att det inte faller alla i smaken att jag 25 år gammal goes bananas i livet och ger upp på allt som nånsin betytt nåt för mig, men jag måste helt enkelt göra nåt drastiskt för att inte falla ihop. Så som jag mått det senaste året vill jag aldrig mer må, nånsin. Jag är inte den som är den men det har varit fruktansvärt jobbigt och jag har förlorat en stor del av mig själv längs med vägen. Till den grad att jag knappt känner igen mig själv längre.. 

Men jag kan helt enkelt inte leva mitt liv för att göra någon annan lycklig eller nöjd, jag kan inte trycka undan känslor som håller på att kväva mig om nätterna och jag kan inte göra nåt nu som jag kommer ångra om 40 år. Sen är det för sent, vad gör jag då? 

Jag vet varken upp eller ner längre, jag finner ingen som helst glädje längre i de saker som stått mig allra närmast hjärtat. Jag känner mig fullkomligt borttappad, en vilsen själ utan någon destination. Det jag vet är att jag aldrig nånsin mer kommer lita på någon, jag kommer aldrig nånsin mer tro att jag ska behöva kuva mig för att duga. Jag är bra som jag är, oavsett vilka beslut jag gör i mitt liv. För i slutänden är det jag som ska leva mitt liv, ingen annan. 
Jag ska bara försöka få ihop pusslet på nåt sätt. 

Kommentarer

Postat av: Maria L-A

Publicerad 2015-07-28 17:43:58

Näe inte tror jag folk bara kikar in för att snoka vad du nu hittat på...
Men bloggen har ju inte varit så värst mycket uppdaterad som innan utan nu har det varit en del långa pauser. Det gör väl saken den att folk kanske tappat smaken för den lite grann. Just då kommer man bara in och läser men inte tar sej tid att kommentera nåt. Man kanske inte längre känner lika stor glädje i att kommentera.
Denna blogg har ju varit en av de mesta och bästa uppdateringar av alla bloggar jag läser. Nu är den inte det längre.
Jag förstår helt bra att till exempel när du varit mera borta än hemma så är inte uppdatering av bloggen prio ett liksom. Sen har det ju även varit svårt att kommentera nåt på de senaste inläggena. Vet inte vad man ska kommentera riktigt. Du skriver att du dejtar mycket, medan jag trodde du och Nicke var tillsammans fast ni ej är gifta längre. Till exempel om jag frågat om detta nåt så känns det för mej som en "för" personlig sak att ställa frågor om, därför gör jag ej det. Jag funderar hur i all sin dagar du kan vara så mycket borta när du har så mycket djur. Men även en för känslig fråga att fråga utan att nån tror jag frågar den för att vara elak. Fast allt detta är funderingar från min sida så är det liksom det ända jag funderar när jag läst dina senaste inlägg Cessi. Jo å vem är Samu 😄😄 Han är en främling i dina texter. Men även där känns det som att vad ger det mej för rätt att fråga dej vem han är. Du hade nog berättat det om du så velat.
Men du ska se, kommentarerna börjar nog komma igen i samma tankt som dina inlägg börjar komma. Det är antar jag lite segt nu från "bådas" sida. Inget att bry sej om eller ta negativt. Din blogg läses så helt ointressant kan den ej vara hörru damen 👍🏽
Ha det bra Cessi ❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-28 18:29:50

Tror att aktiviteten är ganska tvåsidig. Med ca 1 inlägg/vecka kan man kanske inte förvänta sig så många kommentarer heller. Önskar dock att du fortsätter skriva och ännu bättre fortsätter vara ärlig utan att hela tiden tänka på andra och vad andra tycker och tänker. Detta gör att din blogg är värd att dagligen kika in på även om där inte dagligen är ett nytt inlägg. 😊

Postat av: Karin

Publicerad 2015-07-28 20:07:00

Instämmer helt med vad Maria skrev.
Du skriver bra, din blogg blir läst - du & din blogg är inte ointressant. Kommentarerna kommer nog igång igen ska du se, fortsätt vara ärlig.
Hoppas du får upp glädjen för den igen & att du hittar dig själv igen :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-29 09:41:28

Jag håller också lite med Maria.
Många frågor men vågar man fråga?
Från min sida är det ju typ nyfikenhetson får mej att undra, så det är ju fult att snoka när när man uppenbarligen får den bilden son du själv säger,du är vilse för tillfället.
Men det har du inre varit längre stunder och du brukar ju landa på fötterna,vad jag förstår.
Jag kollar varje dag, men har inte kommenterat,för det är lite känsligt.
Du ordnar nog upp det, o du är modig! Jag hade inte vågat fast jag som yngre skulle ha velat. Tur så är det inget jag ångrar nu. Lycka till!!!!

Postat av: heidi

Publicerad 2015-07-29 13:40:57

håller åxå med Maria, plus att det är sommar och alla kanske inte sitter vid datorn lika mycket som på vintern. Ibland undrar jag åxå att va ha jag nu missa men iss int fråga ifall jag kanske bara läst slarvig el nå. som ex blir jag trött att läsa när man inte fattar vad det skrivs om. Tyras blogg har blivit sådan, hon skall göra det ena och andra och berätta allt men endå hänger man aldrig med va hon gör.. och inte orkar jag skriva och fråga där heller :)
och en sak till, 25 är ingen ålder ännu, du är nog inte den enda vet jag som lever loppan, festar och sånt. Så det tror jag nog ingen ser snett på! tycker inte alls det är konstigt att ni inte är gifta mer, ni var så unga när ni träffades att det är ganska naturligt om ni frågar mig att ni vill leva nu. Jag skulle gjort exakt lika dant!

Postat av: Maria L-A

Publicerad 2015-07-30 06:47:02

Sen känns det ju liksom totalt onödigt att ens kommentera för du svarar ju int ens på kommentarerna. Du godkänner dem men tar det inte 1minut tid att svara ett par ord.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela