Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Fredag 30.01.15

Publicerad 2015-01-30 11:50:53 i Allmänt,

Hej på er!

Dagarna flyger seriöst iväg och snart är årets, enligt mig, tyngsta månad förbi. För ett år sedan den här tiden låg jag på en solstol på Surin Beach i Thailand och det är med vemod och saknad jag går igenom bilderna från paradiset. Tänk att man kan fästa sig så himla mycket vid en plats efter bara några veckor där, men aldrig har jag mått så bra som när temperaturen ligger på 35 grader varenda dag och solen steker från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Vårt största bekymmer där borta var vilken maträtt vi skulle prova just den dagen, eller vilken strand vi vill steka på, underbara plats! ❤

Idag är det varken stekande sol eller sandstränder i sikte men jag tänker inte låta det trycka ner mig. Det är grått och tråkigt så som det är en vinterdag i Finland, och det finns inget jag eller någon annan kan göra åt det. Bara att acceptera och gilla läget för jag kan ändå inte påverka vädret. Och om vi ska vara positiva är det inte många veckor kvar förrän solen börjar värma och snön smälter bort. Ifjol hade vi sommarvärme i april, kanske vi har samma tur i år? 

Jag är verkligen mästare på att snacka om vädret här haha! Men ni har nog vant er vid det redan så ni tar mitt babbel med en nypa salt 😘 

Gårdagens träning var riktigt dålig, jag var på dåligt humör hela kvällen på grund av det. Det enda positiva med det hela var att jag hade bestämt mig för att träna och det gjorde jag, så även om träningen var värdelös ur träningssynvinkel så var det bra för min självdisciplin. Jag hade bestämt mig för att träna styrka istället för uthållighet och körde med tyngre vikter och kortare serier så musklerna fick sig en rejäl omgång. 
Men med kortare serier blir hela träningen kortare och jag surade över att träningen bara var 40 minuter lång, knappt så jag fick upp flåset ju.. 

Jag surade så pass att jag käkade spaghetti halv tio på kvällen, jäkla hållbar ekvation det där.. men idag är en ny dag och den där spaghettin spelar ingen roll om femtio år. Nya tag idag, jag måste klura på var jag ska träna idag för träna ska jag! 

Nu ska jag fortsätta göra mig i ordning och ta tag i dagens måsten. Önskar att jag hade nåt spännande att berätta men tyvärr är det rätt tråkigt här just nu. Jag hoppas ni har nåt kul för er, det är ju ändå fredag idag! :) 
Om inte så ska ni ha en fin dag i alla fall, kram! 

Morgonens lektyr bestod av Paolo Robertos träningsbok, jag försöker finna lite inspiration från andra ställen än internet 😊

Och så när jag skulle välja nåt att läsa i sängen innan jag somnar fick jag beslutsångest. Jag älskar min bokhylla med alla böckerna, jag skulle aldrig nånsin byta ut fysisk litteratur mot allt som finns i cyberspace. Alla är så upptagna med bloggar, poddar och diverse sociala medier så de glömmer bort hur det känns att faktiskt läsa en riktig bok. Som ni ser har jag böcker i alla genrer, jag har alltid försökt hålla en open mind när det kommer till att läsa och det syns i bokhyllan också ☺

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela