Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Beast mode: ON

Publicerad 2015-02-27 15:56:31 i Allmänt, Min viktresa,

Ja jösses vilken tur det är att jag lyckas släpa iväg mig till gymmet trots att jag kommer på ungefär femtio andra saker jag hellre skulle göra. För när jag väl är där så ger jag mitt allt, om det så är min fantastiska PWO som gör det eller om jag faktiskt börjar trivas på gymmet kvittar för mig, huvudsaken är att jag kommer iväg och gör det jag planerat att jag ska göra. 
Vet ni hur otroligt mycket det gör för självdisciplinen och karaktären att ständigt utsätta sig själv för saker man helst inte skulle vilja göra? Att ständigt utmana sig själv och pusha gränserna för vad man är bekväm med? Att stiga utanför min comfort zone är det bästa jag nånsin gjort, aldrig har jag mått så här bra som jag gör nu! 

Att jag dessutom, mitt i denna omtumlande resa, har lyckats sluta röka är för mig ett mirakel. Jag vet inte om jag slutat röka för all framtid och det spelar heller ingen roll, för just nu är jag inte sugen på cigg över huvud taget och det är allt som spelar någon roll, just nu. Om jag ska vara helt ärlig så trodde jag inte att jag hade det inom mig, att ta tag i mitt liv och svänga det till något bättre. Många gånger har jag tvivlat på mig själv men för varje dag som går inser jag mer och mer att jag klarar det här, jag klarar vad som helst. Gå ner i vikt, sluta röka, få ordning på hjärnkaoset, you name it och jag fixar det! Så känns det i alla fall!

Nu kom jag in på sidospår här haha, sorry! Det jag skulle säga var att det var tur att jag kom iväg till gymmet och hade legday precis så som jag bestämt. För dagens awesome träning resulterade i nytt personligt bästa, 150 kg x 5 i benpress och 70 kg x 3 i marklyft! 💪👌 
Jag älskar att tävla med mig själv, det finns nog ingen bättre känsla än det.. 

Just nu sitter jag här i soffan och slits mellan två sidor. Ena halvan av mig vill inget hellre än ha min cheatday och äta den där glassen och chipsen jag drömt om hur länge som helst nu, och andra halvan av mig vill dra till Helsingfors och rejva hela natten till Pleasurekraft och Dj Efo. Det är riktigt fett party där inatt, att åka eller inte åka, det är frågan! 

Sweat is just fat crying! 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela