Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

En lite bättre makaronilåda

Publicerad 2015-08-27 18:28:46 i Cessi äter,

Vanlig makaronilåda kan vara bland det snuskigaste jag vet i matväg. Det är tråkigt och smaklöst och nä bara blä. Sen gör man alltid tillräckligt mycket för att föda halva Afrika så är man tvungen att värma det i micron i fyra dagar och nä då går jag hellre hungrig faktiskt. 

Men så bestämde jag mig för att göra en lite bättre version av makaronilåda, med tacokryddad köttfärs, 450 gram stark Koskenlaskia inuti och 200 gram riven mozzarella uppe på. Så. jävla. gott! 😎 
Det kanske inte ser så himla aptitligt ut men det smakade desto bättre, kan man nånsin ens ha för mycket ost? 😍

Kommentarer

Postat av: bina

Publicerad 2015-08-28 10:19:22

Att göra en krämig ostsås med cheddar istället för äggstanning (typ vitsåsen i lasagnen) blir också riktigt gott 😋

Svar: Jo jag tänkte på det att nästa gång ska jag prova göra så, det borde ju nästan bli som en macncheese 😍
...

Postat av: Monica

Publicerad 2015-08-28 16:13:18

Hahha, träffade mej mitt i prick me makaronilåda, ja tycker egentligen inte om det men lagar ibland för att slippa laga mat på en vecka typ :) Endera smakar den inget ( tror äggstanningen neutraliserar alla kryddor typ?) eller så smakar den bara peppar eller nåt liknande o man måst dränka den i ketchup för att kunna äta den så ditt recept måste ja testa nästa gång, låter mycket smakiligare :)

Svar: Ost och sås räddar allting så makatonilådan blir definitivt godare med den ingrediensen 😄
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela