Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Svenska trion

Publicerad 2014-09-25 20:05:19 i Katterna,

Jag tänkte jag skulle presentera trion från Sverige som flyttar till oss nu tillfälligt eller mindre tillfälligt :) 

Först ut är sphynxhonan S*Vintermånen's Above The Sky. Hon är sköldpadda född 29.12.2012 och ägs av min samarbetspartner Marie och Daniel Jildholt, SE*Vivere Ex Animo. Sky ska stanna hos oss på foder. 



Sen är det Peterbald honan SE*Vivere Ex Animo Bon Chokolade. Hon är chokladfärgad och född 3.8.2013. Choko är kullsyster till min Bella (jag skrev fel i förra inlägget) och hon är min tills jag beslutar mig för om hon ska få ett nytt hem hos Toffe eller någon annanstans i Finland. Choko har lätt navelbråck och får därför inte avlas på, så det är osäkert om hon stannar hos oss då jag försöker att inte ha kastrater hos mig i framtiden. Nu är hon fortfarande fertil så vi har inte bråttom någonstans, först ska hon få tuffa på sig lite och komma över mobbningen hon utsattes för av de andra katterna hos Marie och Danne. 

Jag ska ta bättre bilder på tjejen så fort jag kommer hem och hon blir lite modigare :) 

Sist men inte minst har vi Peterbald hanen SE*Vivere Ex Animo Amo Baloo. Han är blå gumminaken och är född 22.2.2013. Baloo är Baggis kull bror och ägs av Marie och Daniel Jildholt, Vivere Ex Animo. Han kom till oss för att få avels godkännande i Finland och så ska han paras med Snow. Men först ska han återhämta sig helt och hållet efter att förra fodervärden misskötte honom och en hel kull samt mamman till kullen så pass att katterna bara var skinn och ben när Marie och Danne hämtade hem dem. Hur någon kan göra så mot ett djur och medvetet dessutom förstår jag inte men huvudsaken är att de kom därifrån och hos oss ska Baloo få massor av kärlek och god mat :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela