Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

En bild säger mer än tusen ord

Publicerad 2014-09-30 20:06:19 i Allmänt, Foton & bilder, Hästarna ♥,

Idag följde syster med ut och fotograferade när jag red Dior på gräsåkern. Jag hade bestämt mig för att rida ett gympa pass där jag skulle fokusera på lösgjordhet och smidighet samt egen motor framåt. 
Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna beskriva ridpasset med ord, stundvis kändes han så jäkla fin så jag nästan fick glädjetårar i ögonen. Hur kan en häst som bara gått och skrotat jobba på så fint med sån iver, jag förstår inte.. 
Idag hade han en helt annan framåtbjudning än vad han haft tidigare dagar, dock var han helt knäpp redan när jag skulle göra i ordning honom också så kanske han bara hade överskottsenergi idag. Jag tog till vara på bjudningen och lät honom trava på rätt så friskt utan att greja för mycket med händerna och det tackade han för genom att höja ryggen, skjuta på bakifrån och lyfta nacken. 
Jag är skogsmulle ryttare på hög nivå, jag har inte ordning på var jag har händerna alla gånger men jag försöker alltid tänka på hur jag sitter, på att göra rätt och använda de kunskaper som finns igendammade någonstans långt bak i ryggmärgen. För kunskapen finns där och idag visade min underbara häst mig hur fint han går när jag gör rätt. 

Jag skulle så gärna vilja gå på träningar med honom, men hur ska jag få in honom i en transport? :( Jag vet inte om jag inbillade mig idag, om det är önsketänkande, men det kändes verkligen jätte bra efter passet idag. Syster fotograferade flitigt och här kommer "några" bilder, vissa är lite suddiga men jag vill visa dem ändå för det finns nåt i dem jag tycker om. Jag är faktiskt lycklig just nu, så bra som det kändes idag har det inte känts på väldigt länge med någon häst faktiskt. 
Och även om Dior visade sin rödhåriga sida idag genom att försöka resa sig när han ansåg att vi jobbat klart så fegade jag inte ur. Visst, jag erkänner, jag var på väg att hoppa ner när han började hota, men så svalde jag rädslan och styrde honom på en liten cirkel istället. Hellre snurrar vi runt, runt än reser oss, och jag vill inte ta den striden med honom heller. Högst antagligen var det någon form av protest, han ville inte svänga i hörnet utan hellre gå bort från åkern och när jag skulle styra tillbaka honom reste han sig. Inte högt, men i alla fall. Klart man blir rädd när man har balans som en kratta, men jag klarade situationen. Hoppas bara han inte får för sig såna saker ofta, inte för att jag skulle ge upp förrän vi klarat av situationen, utan för att det är onödig stress för stackars mesiga mig haha! 
 
Just det, bilderna. Kommer här, ursäkta världens babbel och hoppas man ser känslan jag hade genom bilderna. (Det är fruktansvärt frustrerande att jag måste vara så förskräckligt ful i fejset på varenda en bild, men det skiter jag faktiskt i just den här gången för jag är så glad, så glad!).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Suddig jag vet, men jag tycker den är så himla fin..
 
 
 
 
 
 
 
 
Kolla, vi kan lyfta hovar utan att mosa mammas skalle! Nästa steg kanske är att röra dem med en rasp, vad tror ni? ;)
 
 
Ja, jag vet, Dior är tjock som en gris, mina händer är både här och där och jag grimaserar som ett mongo, men känslan idag, inget slår den! Älskade skrutthäst ♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-09-30 20:59:51

du kan väl ta ut en tränare till ert? så länge det är torrt funkar ju åkern att rida på!

Svar: Vi ska faktiskt bygga ridplan asap så sen är det fritt fram att ta tränare hit :) men det skulle vara så kul att nån gång vara med på grupp träningar i andra stall, eller kanske tävla lite grann om man känner för. Men det är helt omöjligt att få in den hästen i en transport alltså :(
...

Postat av: jessi

Publicerad 2014-09-30 21:10:10

Dior passar med lång man, fina bilder!

Svar: JEEE äntligen någon som håller med mig haha! Jag tycker han passar jätte bra därför har jag inte ännu klippt av den fast alla tjatar på mig om att jag borde göra det :p
...

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-10-01 06:28:17

Bild 11 - Helt jäkla fin!
Och dom sista mys-bus bilderna är jättefina! :)

Svar: Jee tack! :) :)
...

Postat av: Marie

Publicerad 2014-10-01 08:39:20

Roligt att hästintresset börjar komma tillbaka åt dig, mer hästbloggeri till folket!!

Svar: Jo jag tycker det är så härligt att inspirationen är tillbaka, hoppas hoppas den håller i sig! :)
...

Postat av: Maria L-A

Publicerad 2014-10-01 15:45:56

Jag tycker inte dina händer alls e grymma. Jag tycker det hellre får vara lite mera mellanrum mellan händerna, precis som du har, än att du har dom helt ihop å höga eller nåt annat. Det där är ett mini problem som Dior inte tar skada av. Han ser avslappnad ut vilket alltid är en fröjd att se 👍

Svar: Tusen tack för din kommentar :) jag blev jätte glad att höra att det inte ser helt bedrövligt ut, man är ju väldigt självkritisk så jag tycker jag ser tjock och trög ut men Dior ser faktiskt nöjd ut på bilderna :)
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela