Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Rainy wednesday

Publicerad 2014-10-29 15:13:30 i Allmänt, Yaromir de Grande Vinko,

Hej på er.

Det känns konstigt att logga in här och försöka skriva ett normalt inlägg efter det senaste inlägget, speciellt när jag fortfarande har samma äckliga ångest. Det brukar inte hålla i sig så här länge men nu är det som det är och jag tar en dag i taget och fokuserar på att hålla mig sysselsatt. Igår ordnade jag lite bland häst sakerna och konstaterade att jag har ohälsosamt många täcken och schabrak. Jag som klagat över att jag inte har några allround schabrak fick svälja mina ord då jag grävde fram det ena fina schabraket efter det andra. Tyvärr har katterna använt dem som sovplatser så jag fick snällt sätta mig ner och avhåra dem och sen gick tvättmaskinen varm hela kvällen. 
Men jag behöver i alla fall inte köpa några nya schabrak just nu, även om jag kanske vill så behöver jag inte. 

Idag vaknade jag åter igen tidigt och vandrade planlöst omkring i väntan på att klockan skulle bli så mycket att jag kunde packa Yarro i bilen och köra till rastgården. Där var det dags för playdate med Jessicas dobbertik.  
Jag var lite nervös över hur det skulle gå med tanke på att Yarro inte fått leka med någon hund på jätte länge, och så har han ju lite för stort ego för sitt eget bästa. Men det gick hur bra som helst, han försökte mest ragga på bruden men efter ett tag lekte de jätte fint tillsammans! Det är hur bra som helst att han får en lek kompis, det här måste vi göra oftare för nu ligger han och sover helt utslagen :) 

Jag är stelfrusen, smutsig och hungrig. Nicke står och fixar filé åt oss, den tänker jag mumsa i mig med massor av beasås och sallad. Några planer för kvällen har jag inte men den spenderas säkert i soffan med en tom blick och kaos i huvudet. Just nu skulle jag verkligen behöva komma bort, göra nåt som håller tankarna på avstånd. Och så saknar jag min andra vaimo sådär på tok för mycket. Jag blir ledsen när jag försöker tänka på när vi senast setts, för jag kommer inte ens ihåg det.. men det är också som det är. 

Blä för allt just nu faktiskt. Jag försöker vara positiv och tänka bra tankar men det går käpprätt åt helvete för att vara ärlig. Och det här jävla vädret gör inte saken bättre precis.. regn och rusk hela tiden, imorse sken solen och jag var påväg ut och rida tills jag gick ut och kände snålblåsten. Skit i det då tänkte jag och gick tillbaka in. Men det är kul när ni kommenterar, trots mina ack så bittra inlägg. Det känns som att ni är där då och här inte ekar tomt. Ni är bäst ♡ 

Här sover Sky varenda natt, helst under min pyjamas om hon får välja. Dock blänger hon på mig exakt så här när jag planerar att stiga upp från sängen, knaskatt. 

Här hittade jag Ice imorse, inne i påsen som står intill elementet för där är det varmt. Det skulle inte förvåna mig om hon bestämde sig för att sova i utställningslådorna, hon är knäpp hon med ♡

Påväg till rastgården väl förberedd med mössa, halsduk, dubbla tröjor och tjocka sockor i stövlarna. Dock hade jag inte tänkt på att det kan börja regna så jag var rätt blöt när vi kom hem..

Yarro håller noga koll på så att ingen kommer för nära hans bil medan vi väntade på husse som var in till banken.


Överlycklig hund med sin nya tjej, han var så uppspelt över henne så han inte hann bry sig om leksaken vilket verkligen inte är normalt för att vara Yarro. I vanliga fall tappar han varenda hjärncell när man tar fram leksaken, men nu brydde han sig inte ens om att apportera den efter att jag slängt iväg den haha! 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2014-10-29 16:48:26

Alla har sina mindre bra dagar & tar sig igenom dem på olika sätt. Serier brukar funka någorlunda som distrahering för mig. Hoppas din ångest lugnar ner sig snart igen.

Kul med en lekkompis! :)

Svar: Serier funkar för mig också tills ångesten spårar ut helt, efter det sitter jag bara och glor ut i tomma intet och missar hela avsnittet. Men det är som det är när det är som det är, jag tror det ska bli mitt livsmotto.
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela