Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

TBS

Publicerad 2014-11-25 15:44:03 i Allmänt, Cessi shoppar, Cessi tipsar,


Som jag skrev tidigare så har min hy varit jätte dålig den senaste tiden. Orenheter och finnar har dykt upp i hela ansiktet med jämna mellanrum och jag blir lika irriterad varje gång. Alla tjejer kan nog hålla med om att dålig hy verkligen drar ner på humöret och om ansiktet ser ut som ett slagfält så kvittar det hur snygg man är i övrigt, det blir ändå inte bra. Eller är det bara jag som är så ytlig? 

I vilket fall som så bestämde jag mig för att försöka få ordning på kaoset med en ny rengörings serie. Jag fick tipset om Seaweed serien från The Body Shop, den ska rengöra på djupet där hyn är oren men återfukta de områden som är torra. Perfekt för mig som har jätte fet hy i t-zonen men fnastorra kinder och hals. 
Jag provade produkterna igår och jag kan faktiskt säga att de kan vara bland de bästa jag nånsin använt! Peelingen hade rätt grova korn så det kändes verkligen som att ansiktet blev rent, underbar känsla. Sen smorde jag in med lotionen och mitt ansikte var lent som en babyrumpa, utan att skoja! Det var lika lent imorse och jag hade inga spår av oljighet i pannan så som jag brukar ha på morgonen. Jag torkade av med tonern och den lämnade en jätte fräsch känsla som fortfarande sitter i. 

Jag lovar att återkomma med en utvärdering när jag använt produkterna ett tag men så här efter första intrycket kan jag ge alla tummar upp för serien. Alla produkter från The Body Shop är ju dessutom snälla mot både djur och miljön så man kan handla där med gott samvete :) 

Och för att fortsätta på ekotemat så fick jag de här flaskorna av mamma igår. Schampo och balsam för färgat hår, helt naturliga ingredienser utan en massa parabener och silikoner. Jag har problem med att mitt hår blir jätte fort fett och så missbrukar jag torrschampo vilket i sin tur resulterar i förstoppade hårsäckar = håret lossar. Mamma sade att hennes hålls jätte länge rent så nu är det upp till bevis. Men håret blev jätte lent och lätt att borsta, och så luktar det jätte gott. Jag har ingen aning om var hon beställt dem men man hittar dem nog om man googlar :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela