Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Råttorna

Publicerad 2014-11-10 20:03:36 i Rats,

Nu när mängden råttor äntligen minskat rejält så känner jag hur inspirationen kommer krypande tillbaka. Jag tog ju över en hel del av Lindas råttor när Emelie blev sjuk och som mest hade jag över 50 råttor. 
När djur mängden blir så pass stor räcker tiden inte till till varje individ, hur man är vrider och vänder på det så får de mindre uppmärksamhet när de är så många. I och med att det började kännas som en börda tappade jag helt lusten och även om råttorna självklart fick rent i buren en gång i veckan och färsk mat och vatten varje dag så blev de utan det där lilla extra. Syster har visserligen kelat med dem men de har inte fårt min uppmärksamhet på samma sätt som de fick innan de blev så många. 

Men nu är de knappt 15 stycken, och nu ville jag flytta ner dem och fixa burarna fina. Så jag badade alla råttorna med Pias hjälp medan Nicke skurade burarna med klorid och grejer. Jag grävde fram all inredning jag vunnit på utställningar, diskade skålar och tog fram nya, fräscha vatten automater. Och nu, nu är mina små skatter nöjda ska ni veta! 
Planerna är att köpa tre bebisar och ta tag i aveln igen, sen blir det äntligen bebisar här efter ett års paus! :) 

Jag offrade min sko utställning som jag haft på bordet i hallen för att råttorna skulle få plats där. Nu ska jag lösa var skorna ska vara istället, men det är morgondagens problem! 


Porcupine säger att ugnslax och köttgryta är mums! ♡

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-11-10 22:28:34

Hej! Du har en utmaning på min blogg!

Svar: Thank you, vad roligt! :)
...

Postat av: Karin

Publicerad 2014-11-11 11:56:54

Woho! :D

Svar: Ja haha, ni är en hel del som frågat och undrat och väntat när jag ska ta tag i aveln igen :D känns kul när man vet att det man gör är omtyckt :)
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela