Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Fredag i solen

Publicerad 2014-05-30 19:20:23 i Allmänt,

Idag har Linda och Marie jobbat hela långa dagen så jag och Emelie gjorde vad vi kunde av situationen. Det vill säga hon satte sig i rullstolen och jag puttade, och vi tog oss till affären och hem utan att jag lyckats välta henne eller nåt, wohoo! Jag fick faktiskt en klapp på axeln när vi kom hem men herregud så vi skrattade när vi skulle ta oss förbi två brunnslock, inte helt lätt när jag aldrig puttat rullstol innan :D

Vi handlade gottis i affären, massa dricka och så vattenmelon. Jag köpte även Lypsyl (såklart, det gör jag alltid när jag är här!) och en sololja som jag inte funnit i en enda butik där hemma.

Sen lade vi oss i solen och där har vi legat hela dagen. Sololjan gjorde verkligen sitt jobb och jag börjar snart se ut som en neger, inte mig emot! Dock ska man nog vara lite försiktig med oljan då den inte innehåller något solskydd, så om man har lätt för att bränna sig ska man låta bli den. Nu käkar jag ju monsterdos karoten som gör att jag inte bränner mig längre, så jag kör hårt med oljan som gör så att solstrålarna speglas på huden och man får ännu mer färg. Tyvärr är det kladdigt som fan, och jag som avskyr att bli kladdig om händerna fick lite panik där ett tag men oljan gör vad den ska så då kan jag leva med det :)

Ikväll ska killarna där hemma ut på rajtantajtan och det ska nog jag också om inte Linda är allt för trött efter jobbet. Jag vet inte vad det är men jag förvandlas till en smygalkis om somrarna haha, det är ju inte helt bra med tanke på alla kalorier som finns där.. På tal om kalorier så surar jag för att vikten stått stilla på -23 kg i över en vecka nu. Jag vet ju att det stannar av så här ibland och att man inte ska ge upp så fort det händer, men jag blir ju så frustrerad! Jag har världens sämsta tålamod och det känns tradigt att käka sallad och dricka shakes när det inte händer nåt på vågen.

Men skam den som ger sig, jag tänker ALDRIG ge upp! Jag skiter i om det stannar upp, det betyder bara att jag måste kämpa hårdare. Och det börjar jag med imorgon, vi sticker och motionssimmar på morgonen och sen ska jag nog ta en prommis med Emelie också, det är inte helt lätt att putta på rullstolen så det är dubbel träning! :)

Hur är vädret hemma förresten? Här har det varit strålande sol och +25 grader, inget att klaga på med andra ord!






Lypsylen doftar jordgubb och vanilj och oljan doftar super sött av kokos. Jag älskar allt som doftar, och har inga problem med starka eller söta dofter över huvud taget. Vanilj och kokos är bland det bästa jag vet och om somrarna vill jag gärna dofta så :)


Och så det här, hur underbart är inte detta landet då här finns vatten som smakar jordgubbsglass?! ♡

Kommentarer

Postat av: H

Publicerad 2014-05-31 08:31:08

Mulet, rusk & duggregn <3
Din vikt kan stå still jätte länge emellanåt då kroppen återhämtar sig efter viktnedgång, så det är inget negativt! :) Fast tålamodet kan ta slut så ändra inte på något och ge inte upp, mittiallt trillar några kilon igen!

Svar: Tack, jag fortsätter absolut kämpa, det finns nog inget som får mig att ge upp nu!
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela