Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Shabby living

Publicerad 2014-03-25 12:46:13 i Cessis drömhem,

Eftersom färgen inte blev som jag tänkt mig på lastpallarna så är jag tvungen att vänta ytterligare innan jag kan visa upp mitt fina bord. Dock har jag så dåligt tålamod så här kommer bilder på vårt sovrum och vardagsrum ändå: 
 
Ursäkta stöket på bilden, orkade inte resa mig ur soffan för att flytta på vågen och kläderna på sängen haha!
 
Jag hittade gamla höstörar i lidret och de fick ett nytt liv som gardinstänger i alla fönster, i love it! Några rostiga spikar och gamla kedar fungerar som hållare. Den underbara tavlan fick vi i bröllopsgåva av Tina och Mulle och den är en av mina käraste ägodelar.
 
Lite metallskrot från nåt järnvägsbygge pryder nu väggen, tycker de är himla charmiga även om jag inte vet vad de är till för egentligen. Någon som vet? 
 
Kistan som jag har som nattygsbord har Nicke själv byggt i träslöjden i skolan. Den var dock furufärgad från början så jag gick loss med vit färg på den och nu passar den in som handen i handsken :) Trasmattan är en riktigt gammal version som jag fyndade från ett dödsbo i helgen. Expedithyllan från Ikea passar egentligen inte alls in i inredningen men tyvärr är den ett måste tills vidare då den hyser rum för all min kosmetik, mina smycken och diverse annat. Så fort jag kommer på en bättre lösning åker den dock ut fortare än fort! 
 
Det som jag älskar mest med hela förändringen är att allt är så öppet. Tidigare hade vi hyllor som avgränsade rummet men det kändes väldigt instängt och trångt, mycket bättre så här!
 
Vardagsrumsbordet vi har nu är ett vanligt tråkigt Lackbord från Ikea och det åker ut så fort jag byggt klart det andra. Och det ska ni också få bilder på förstås! Katt-toan är inte den trevligaste inredningsdetaljen och så fort Nicke blir långledig ska vi bygga en möbel så man kan gömma in den och slipper se på den varje gång man sitter i soffan. 
 
Docksängen är hundarnas och saknar sängkläder på bilden, håller på och syr en ny kudde och filt till den just nu nämligen. Vedkorgen fick jag av en vän och den var träfärgad från början, jag sprayade den vit och nu tycker jag ännu mer om den än vad jag gjorde tidigare. 
 
Mjölkkannan är från tiden då det fanns kossor på gården. Den är stämplad med min farfars namn och jag fullkomligen älskar den! Vi brukar använda den till att hämta vatten till toan då det är strömavbrott, men tills nästa gång får den pryda mitt vardagsrum :)
 
De här lådorna hittade jag också ute i lidret, tycker de gör sig så himla fint på väggen. På den ena lådan står det stämplat "Ekenäs Tammisaari" och det skulle vara jättekul att veta historien bakom den. Jag ska på loppis i veckan och hoppas på att hitta fler lådor samt några riktigt gamla böcker att ställa in i dem :)
 

Kommentarer

Postat av: heidi

Publicerad 2014-03-25 13:19:45

va fint och jessus jo va stökit ni har det :)

Svar: haha tack! :D
...

Postat av: Ida Nilsson

Publicerad 2014-03-25 19:35:48

Jag har letat länge och letar fortfarande efter riktigt snygga lådor att sätta på väggen!

Svar: Ett tips är att fråga någon som bor på landet om inte du kan få ta en titt i någon lada/stall/lider, jag gissar på att det är där man finner dessa godbitar! :) Annars kan du alltid köpa nya lådor och betsa och slipa dem men då får du ju inte samma känsla som med de riktigt gamla. Lycka till! :)
...

Postat av: biggeros

Publicerad 2014-03-25 19:41:53

Tack för titten!! Vad ompysslat du har det. Alltid roligt att få tips =)

Svar: Tack för dina snälla ord :) Det är kul att pyssla och göra vid hemma, och att ta massa bilder för att förhoppningsvis inspirera någon annan att hitta på nåt kul ! :)
...

Postat av: Jessi

Publicerad 2014-03-25 20:20:35

Jätte fint :)

Svar: Tack :)
...

Postat av: Mirjam Wallmark

Publicerad 2014-03-25 20:47:29

Åh vad fint! :) kram

Svar: Tusen tack! :) kram på dig också :)
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela