Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Here comes the rain again

Publicerad 2014-06-29 12:24:28 i Allmänt,

Två soliga dagar fick vi innan regnet var här igen. Jag vet att det inte hjälper att klaga på vädret, men nu börjar det faktiskt bli väldigt tröttsamt med höstväder när vi borde ha 25 grader och strålande sol.. Juni månad har varit totalt skit vädermässigt, och jag får nästan lite panik över att vi är halvvägs genom sommaren och fortfarande väntar vi på värmeböljan..
 
Nåja, slutgnällt. Det är som det är och det finns inget vi kan göra åt det ändå.. 
 
Inatt har jag sovit någon timme här och en annan timme där. Klockan halv två inatt ringde syrran från flygfältet och bad mig hämta upp henne i Lojo ABC, äntligen kom hon hem efter två veckor i Bulgarien! Tänk att man kan sakna någon så mycket som går en på nerverna mest hela tiden här hemma haha, men hon är ju trots allt min syster och min bff i vått och torrt ♥
 
Hur snygg är hon inte?! Pudding, men man vet ju vem hon brås på hihi ;)
 
När vi var hemma igen skulle jag lägga mig och sova men det gick ju inget vidare för jag var så sinnessjukt jävla hungrig! Klockan kvart över fem glodde jag fortfarande på klockan och magen löpte amok, den kurrade så högt så att Nicke vaknade, då vet ni att det är illa haha! Jag vägrade dock stoppa nåt i munnen mitt i natten så vid något skede har jag somnat och när jag vaknade imorse rusade jag till köket och blandade en dubbelshake. Fast idag tror jag faktiskt att jag ska äta, sis är sugen på ris efter två veckor av pommes och skräpmat så jag överväger att göra risotto med beasås. Jag kanske till och med är sugen på det om jag riktigt känner efter och det är ju det som varit meningen med mitt flyt, att jag ska få tillbaka min matlust. :) 
 
Idag ska jag inte göra så mycket mer än sitta här i soffan och pumpa bra musik på full volym med en likasinnad, någon som uppskattar de skevaste dropparna och konstigaste melodierna, precis som jag. Vädret suger men sällskapet är bäst så just nu orkar jag inte bry mig om ösregn.
 
Vad kul att ni är så många som reflekterat över strypkedjans vara eller icke vara. Alla har rätt till sin åsikt och ni får gärna dela med er av dem, men så finns det ju dem som inte är begåvade med kunskapen att kunna uttrycka sig. Att vräka ur sig att jag inte borde ha hund när jag använder strypked på Yarro visar bara tydligt på okunskap, jag skulle aldrig använda mig av metoder som skadar min hund utan jag gör så som hundtränare med tjugotals år av erfarenhet har lärt mig. 
Jag ska göra ett inlägg med bilder och eventuellt en video senare så ni får se hur en strypkedja ligger rätt respektive fel. Kan ju vara bra med den informationen till andra ovetande :) 
 
Ni får ha en fin dag så hörs vi senare! 
 

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2014-07-03 10:38:15

Sisters are the best!❤️
Det bästa är ju att man får fajtas och kramas och glädjas och sörja och irriteras och bråka och uppleva och minnas och ändå ändras det inte, man är best sisters
H. En som också har världens bästa syster :)

Svar: Jag håller med, en syster kan man lita på i alla lägen, samma som en riktigt riktigt nära vän man haft i måånga år ;) <3
...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela