Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Soya nuggets

Publicerad 2014-07-31 14:01:57 i Allmänt,

Senast jag var och handlade passade jag på att kika in utbudet av vegetarisk färdigmat. Jag blev inte överraskad när jag såg att det är rätt klent med sånt här i våra affärer, men så är det ju ett faktum att Finland ligger ljusår efter Sverige med så gott som allting. Jag hittade i alla fall några produkter från Hälsans Kök, ett märke jag blivit tipsad om i en veggoblogg jag följer. 
 
Jag är, som jag redan berättat, väldigt kräsen och jag är så löjlig så jag knappt klarar av att svälja maten om det är så att jag inte tycker det är gott. Detta gör mig rasande, jag är för tusan 24 år gammal och jag måste lära mig att äta nya saker även om jag tycker det är äckligt. Jag skulle förstå om det handlar om ett barn som trilskas men jag är inget barn och där med ska det gå att vänja mig vid nya smaker. Detta är något jag kämpar med varje dag och om jag nu ska gå all in med den här vegetariska dieten så har jag två val, äta nya saker eller svälta. Jag har provat på att svälta och det är inget kul så jag föredrar det första alternativet. 
 
Igår ställde jag mig och gjorde middag, och med knip i magen satt jag ner mig vid köksbordet för att inmundiga min färgglada portion. Och vet ni, det var så himla gott så jag var sugen på mer! 
 
De här soya nuggetarna ska smaka som kycklingnuggets och jag kan faktiskt ärligt säga att det gör de! Så himla goda och kryddiga! Jag stekte dem i smör några minuter på var sida och då blev de så där gyllenbruna och krispiga, mums! De här finns i K-Market i frysdisken och kostar 4€ för en förpackning med typ 14 nuggets i. Det räckte gott och väl till mig och Nicke :) 
 
Hur gott ser inte det här ut då?! Clean eating på högsta nivå om ni frågar mig :) 
 
Nu önskar jag ju att det fanns lika stort utbud på veggomat här som det finns i vårt grannland, men man får göra det bästa av situationen och prova det som finns. 
 
Till mellis igår gjorde jag en härligt svalkande smoothie som verkligen var så lätt att göra! Jag hällde i frysta jordgubbar och mango och så kokosmjölk från Alpro, mums! 
Ett tips till er som dricker shakesen från Fitnesstukku är att blanda chokladpulvret i kokosmjölk och låt stå i kylen ett tag så det blir riktigt kallt, shaken smakar seriöst Bounty! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela