Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

No time for selfies

Publicerad 2014-07-31 14:21:30 i Allmänt,

Jag kikade igenom mitt galleri på mobilen i hopp om att finna någon ny bild på mig där jag inte ser ut som nåt överkört med torkad modersmjölk i pannan och ungefär fyra fransar på var öga (fransarna klarade inte av ständiga tårar i flera dagar), men utan desto större framgång. 
 
Jag vet inte heller vad jag ska skriva om då allt jag gör är matar valpar och kollar på klockan för att inte missa nästa matning. Jag kan ju knappt lämna hemmet om det inte är för en snabbis till butiken och även då stressar jag som fan för jag oroar mig över valparna (jag lämnar ju dem såklart inte ensamma hemma, här är ju syster som ser efter dem medan jag är iväg). Jag skulle så himla gärna bara dra iväg ett dygn nånstans, nu börjar den där ångesten krypa på igen som jag får när jag suttit för länge hemma.. Ni kanske tycker jag är konstig men jag pallar verkligen inte att sitta hemma här dag ut och dag in, även om jag inte är ensam så får jag myror i brallan och kaos i skallen. 
 
Som tur är har det ju varit strålande väder den senaste tiden och det tackar jag verkligen högre makter för. Jag dyrkar verkligen solen och ju varmare det är desto gladare är jag. Jag begriper mig inte alls på alla som klagar högt och lågt över värmen, att det är så äckligt och kvavt, de kan inte sova och blaha blaha.. Visst, jag tycker synd om gamla människor och de som är tvungna att jobba instängda någonstans där det inte finns luftkonditionering men resten förstår jag mig inte alls på. Sen klagar de dessutom även när det är svinkallt på vintern, då borde de ju vara nöjda när de får sin jävla kyla?? 
Jag klagar när det är kallt för jag är verkligen inte gjord för kyla, alls. Kyla och mörker går dessutom hand i hand och mörkerdepression är nåt jag får dras med så gott som varje vinter. 
 
Nä ge mig sol och värme så länge det bara är möjligt! Hur ofta får vi sådan här värme i Finland liksom, och så klagar folk?? Tur så har vädret varit på min sida så jag har legat ute och stekt dagarna i ända. Det har ju resulterat i att jag är rätt så pepparkaka just nu, vilket gör mig jätte glad! 
 
I övrigt har jag försökt återta kontrollen över mitt liv igen eftersom det skenade iväg rätt så rejält förra veckan. Jag har kontrollbehov och när jag inte har kontroll över saker och ting får jag panik. Och som ni säkert förstår har jag ju inte haft särdeles mycket kontroll i vad som hänt det senaste, så istället har jag utvecklat någon form av städmani. Döm om min (och alla andras förvåning) när jag bestämde mig för att storstäda hela huset, skrubba dörrar och lister, svabba golven och allt vad det var. Här om dagen ställde jag mig till och med och diskade,  har det spårat ut ska ni veta! Jag har gått an som en idiot här hemma, med nerverna på utsidan dessutom har detta nog inte varit det mest gemytliga stället att bo på.. 
 
Jag hoppas ni orkar läsa igenom dessa milslånga inlägg, det är skönt att bara skriva om allt som dyker upp i huvudet och ibland blir det rätt långt.. Men hellre detta än att det ekar tomt här väl? Nu är det matdags för de små så jag avslutar här, för att högst antagligen leverera ännu fler inlägg när jag är klar med matandet :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela