Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Vilken dag!

Publicerad 2014-01-30 15:38:45 i Allmänt,

Jag vet inte vad det är med det här stället men jag kan bara inte sova på nätterna! Kanske det är sängen som är för hård (man blir verkligen bortskämd med en stor mjuk Hästens säng), om luftkonditioneraren låter för högt eller om min hjärna fortfarande går efter finsk tid. Igår kväll släckte vi lampan typ vid 01 och sex tiden glodde jag fortfarande på klockan. Hostade som jag vet inte vad gjorde jag också, antar att förkylningen inte släppt helt ännu eller så har jag väl fått malaria haha!

Klev upp i tid för att käka frukost, blev överlycklig när jag hittade mjölk men blev besviken när den smakade skumt. Inget att jämföra med finska kossor med andra ord ;)

Efter frukosten gjorde vi oss i ordning för att möta den varmaste dagen hittills, +32 grader i skuggan och inte ett moln på himmelen. Det är så underbart jävla härligt att vakna till solsken varenda dag, jag känner hur kroppen och själen suger åt sig och deppet som alltid förföljer mig under de mörkaste månaderna släpper. Fattar inte hur solen kan påverka en så pass mycket, skulle jag bo här tror jag inte jag skulle bli deprimerad heller på samma sätt som jag blir där hemma. Nu pratar jag ju då inte om den vanliga vintertröttheten och inspirationsbristen så gott som alla får smaka på när det är som kallast och jävligast. Jag pratar om sjukdomen som jag är diagnostiserad med för några år sedan, depression är en sjukdom som allt för få tar på allvar. Men skit i det nu, orkar inte tänka på tråkiga saker när det faktiskt känns ljust i kroppen för en gångs skull!

Tillbaka till ämnet.. Efter att vi gjort oss i ordning viftade vi åt oss en tuktuk och styrde kosan mot något jag längtat efter under hela resan; elefantsafari!
Jag har drömt om att få rida på elefanter i hela mitt liv typ, eller att ens få träffa en riktigt elefant och idag fick jag göra det! Dit vi åkte fanns massor av elefanter, både vuxna och bebisar. Elefanterna hade det bra där och ingen var elaka med dem. Tvärtom var det någon form av elefant reservat där fanterna togs om hand för att inte dö i det vilda eller nåt. Jag lyssnade inte så noga, var allt för uppspelt över att få känna på djuren haha :D

När vi kom tillbaka till Patong Beach valde vi ut en restaurang som vi åt middag på. Maten här är så god så det finns inte, dock måste vi som är lite mesiga begära "no spicy" för annars skiter man eld. Dock är no spicy ändå kryddstarkt så jag undrar vad spicy är.. Antagligen något min man skulle älska! Efter middagen skulle vi kolla på solnedgången som är helt fantastisk här. Solen går ner från att vara mitt på himlen till helt bakom horisonten på bara några minuter, det är riktigt häftigt. Tyvärr hade vi placerat oss lite fel så där var ett berg ivägen men det kommer fler kvällar så vi gick en sväng längs med stranden och beundrade tidvattnet och alla snäckorna. Där fann vi också en sjuuukt stor manet, den var dödens men det var inte den andra Tina stötte på när hon simmade, urk.

På tal om snuskiga djur så hände världens obehagligaste grej mig igår kväll. Vi satt ute på vår balkong och rökte när det plötsligt, från ingenstans, landar VÄRLDENS JÄVLA MEGA MUTANT KRYP på mitt FINGER!! Jag blev så förbannat rädd så jag skrek rakt ut, slängde ciggen all världens väg och började typ gråta och hyperventilera. Den var så jäkla stor så ni fattar inte, typ mycket större än de där gröna gräshoppsfanen som finns hemma. Jag känner fortfarande hur dens ben håller om mitt finger och den hade MINST sex ben, åmajgad alltså.. Jag tänkte jag kanske överdrev för allt hände så jävla fort men till och med Tina bekräftade att krypet nog var riktigt stort, fy fan får rysningar bara av att tänka på det :(
Det som var lite skrämmande med hela situationen var att vi satt och diskuterade fobier innan mr. äckel dök upp, och jag höll precis på att säga "jag har bara emetofobi och fobi för insekter", hann dock inte avsluta meningen..

Jäklar vad svammel det blev här nu. Det blir väl så när jag har mycket att berätta om :D Nu ska jag gå ut på cigg (förhoppningsvis utan en likadan incident som igår) och sen gå ner och hämta en grillad majs från något mopedstånd. Hejtååå!


Planetens nöjdaste tjej! :)


Beebis fanten ♡


Snusk-maneten


Just det, vi hann med en timmes fotmassage och pedikyr innan vi kom upp till rummet. Älskar när det kostar typ 5 euro och så får man så här fina tår!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-30 16:18:01

Nu ska vi ringa receptionen och beställa en ladyboy till dej :D <3

Svar: Yaay, can't wait! :D
...

Postat av: Maria Lindroos-Ahlroth

Publicerad 2014-01-30 18:18:27

Super när du uppdaterar så mycket då du är på semester. Jätte roligt att läsa.

Svar: På kvällarna är jag så jäkla pigg när min hjärna envisas med att tro att vi är hemma i finsk tid så då sitter jag gärna och skriver ett inlägg eller två. Kul att det uppskattas! :)
...

Postat av: Gea

Publicerad 2014-02-03 09:33:16

Ja, håller med: trevlig läsning! Du har inte stött på några mega-ödlor ännu?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela