Min vardag, mitt liv.

bloggen om min vardag

Reashopping

Publicerad 2014-12-30 16:50:31 i Allmänt, Cessi shoppar,

Jag är glad att jag beslöt mig för att kriga mig ut bland alla hysteriska människor igår för även om det var total kaos överallt så fanns det hur mycket fint som helst i alla affärerna. Det fanns gott om storlekar och många av plaggen som nu var på rea har jag varit sugen på att köpa men snålat då de känts dyra. Nu var de ju på -50 och 70% rea så jag tvekade inte en sekund att haffa åt mig både det ena och det andra! 😀😁

Dock har jag en regel jag alltid följer när det kommer till reashopping. Det är att jag aldrig köper ett plagg på rea som jag inte skulle vara redo att betala fullt pris för. För om jag inte vill ha plagget om det kostar 40 euro så vill jag nog egentligen inte ha det när det kostar 20 euro, då är det bara snålheten som tar över och inte ett riktigt begär efter plagget i fråga. Jag har heller aldrig förstått de som köper saker på rean bara för att, behöver jag inte ett par nya skor så köper jag dem inte heller bara för att de är på halva priset. Nu har jag ju inte alltid varit så här ofantligt smart utan jag har fått lära mig den hårda vägen att det inte lönar sig att köpa kläder man egentligen inte vill ha, det slutar bara med oanvända kläder i ett överfullt klädskåp. 

Nåja nu skulle jag ju inte snacka en massa onödigt utan visa upp mina fynd! :) 

Världens skönaste leggings 9,90€, baslinne 6,95€ och mjukiströja 22,95€ -30% på hela summan, från Cubus.

Peplum linne 17,95€ (norm. 24,95) från Cubus.

Baslinnen 4,95 - 9,95€ från H&M.

Tjocktröja 5€ (norm. 45,90), v-ringade linnen 4,95€/st (norm. 14,95/st) och pärlbroderat linne 4,95€ (norm 19,90) från BikBok.

Lång tröja 8€ (norm. 19,90), myslinne 4,95€ (norm.14,95), sovshorts 5€ (norm. 9,95) och mjukisbyxor 10€ (norm. 19,95) från Gina Tricot.

Svartglittrigt peplum linne 5€ (norm. 16,95), stickad tröja med luva och guldiga detaljer 20€ (norm. 39,95), pyjamasbyxor 10€ (norm. 24,95) och klänning 20€ (norm. 29,95) från Vero Moda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

...

En levnadsglad 24 åring här som skriver om mitt liv med allt vad det innebär utan censur och krumelurer. Jag skriver om min viktresa som jag påbörjade i februari -14, om hur det är att försöka bryta ätstörningar och ett matberoende. Utöver det skriver jag väldigt öppet om min panikångest och depression, de dagar det är skit så är det skit och det är inget jag gömmer eller förfinar här. Sist men inte minst handlar denna bloggen om livet tillsammans med mina underbara djur och min fina man. Jag föder upp nakenkatter och chihuahua, jag har två hästar som är mina husdjur och så får vi inte glömma den lilla inneboenden som gömmer sig på vår vind! :) Hoppas ni trivs här, tveka inte att lämna en kommentar, jag svarar på varenda en!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela